«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت علیرغم کاهش ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل تاخیر احتمالی در حل اختلاف تجاری چین و آمریکا علیرغم کاهش ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل تاخیر احتمالی در حل اختلاف تجاری چین و آمریکا علیرغم کاهش ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت 18 سنت کاهش داشته و به 61 دلار 41سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افت 27 سنت به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 27 سنت معامله شد.

ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 25 اکتبر به میزان 708 هزار بشکه کاهش داشته و به 436 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند که این میزان برابر 494 هزار بشکه باشد.

مارگارت یانگ، تحلیلگربازار نفت گفت: بازار از کاهش ذخایر نفت آمریکا چشم پوشی کرده و به نظر می رسد که با ادامه روند نزولی چرخه اقتصاد، تقاضای جهانی ضعیف باقی بماند.مقام دولتی آمریکا اعلام کرد که هر دو کشور چین و آمریکا به کارکردن بر روی توافق نامه اولیه ادامه خواهند داد اما به نظر می رسد که تا ماه آینده برای امضای طرفین تکمیل نشود.

وزیر انرژی روسیه در روز دوشنبه عنوان کرد که هنوز برای مذاکره در خصوص کاهش بیشتر تولیدات نفت اوپک پلاس زود است.اوپک و متحدانش مانند روسیه که به عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، از ماه ژانویه تولیدات نفت خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

ذخایر بنزین آمریکا نیز به میزان 4.7 میلیون بشکه کاهش داشته و در حالی که تصور می شد این میزان برابر با 2.2 میلیون بشکه باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187951
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه