«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت قیمت نفت پس از رکود شکنی در سال 2019

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال گزارش چین مبنی بر افت فروش خودرو برای هفتمین ماه متوالی وپس از رسیدن به بیشترین میزان خود در معاملات اخیر با کاهش مواجه شد و لازم به ذکر است که نگرانی در خصوص افت تقاضای سوخت تشدید پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال گزارش چین مبنی بر افت فروش خودرو برای هفتمین ماه متوالی وپس از رسیدن به بیشترین میزان خود در معاملات اخیر با کاهش مواجه شد و لازم به ذکر است که نگرانی در خصوص افت تقاضای سوخت تشدید پیدا کرده است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با کاهش 5 سنت به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 20 سنت معامله شد و در حالی که طی معاملات اخیر به بیشترین میزان خود از نوامبر 2018 (66 دلار 78 سنت در هر بشکه) رسید.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمیدیت 23 سنت رشد داشته و به 55 دلار 82 سنت در هر بشکه رسید و در معاملات اخیر با قیمت 56 دلار 13 سنت معامله شد.

به گفته ی معامله گران، بهای نفت برنت پس از انتشار گزارش چین از کاهش فروش خودرو در ماه ژانویه کاهش پیدا کرد.

طبق گزارش انجمن صنعت چین، فروش خودروهای چین 15.8 درصد افت داشته که در واقع نخستین کاهش خود را در سال جاری ثبت کرده است و در مقابل ثبت نام برای خودروهای الکتریکی 140 درصد رشد داشته که خود بر میزان تقاضای نفت چین سایه افکنده است.

علیرغم این گزارش، کاهش داوطلبانه عرضه از سوی اوپک و متحدانش مانند روسیه منجر به تقویت بازار نفت شده است.

اوپک و متحدانش برای جلوگیری از افزایش عرضه بیش از تقاضا تصمیم به کاهش تولیدات خود به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز گرفتند.

علاوه براین، تحریم های نفتی آمریکا علیه کشورهای تولید کننده نفت مانند ایران و ونزوئلا منجر به رشد قیمت شاخص ها شده است.

طبق اعلام بانک ANZ، نشانه های مثبت از مذاکرات چین و آمریکا منجر به افزایش امیدواری در بازار شده است.

شرکت های انرژی آمریکا در هفته گذشته شمار سکوهای حفاری خود را به میزان 3 عدد افزایش دادند که در مجموع به 857 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172380
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه