میهن صنعت :

افت کیفیت خودروهای داخلی با کاهش اجباری قیمت خودرو

همواره در شرایط ناپایدار و تحریم ، استراتژی صنعت خودرو عملا رها شده و پی گیری نمی شود به طوری که اغلب شرکتهای خودرو ساز در این شرایط تنها در پی رفع مشکلات روز مثل تهیه ارز ، خرید مواد اولیه و دور زدن تحریم ها هستند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اشاره به لزوم تدوین استراتژی خاص جهت مدیریت بازار خودرو کشور گفت : همواره در شرایط ناپایدار و تحریم  ، استراتژی صنعت خودرو عملا رها شده و پی گیری نمی شود به طوری که اغلب شرکتهای خودرو ساز  در این شرایط تنها در پی رفع مشکلات روز  مثل تهیه ارز ، خرید مواد اولیه و  دور زدن تحریم ها هستند.

دکتر امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  افزود : طبعا خودروسازان در شرایط ناپایدار قادر به ادامه استراتژی بلند مدت نخواهند بود.

وی همچنین به بحث مدیریت صنعت خودرو در شرایط  سخت اشاره نمود و گفت : در شرایط خاص می توان با اختصاص تسهیلاتی  از تعطیلی برخی کارخانجات جلوگیری نمود اما قطعا مدیریت واقعی چنین روشی نیست بلکه مدیریت واقعی در شرایط تحریم متفاوت بوده و هم اکنون که کشور در شرایط تحریم قرار دارد شاید نتوان به راحتی مدیریت ها را واگذار نمود .

این کارشناس صنعت خودرو ، مدیریت واقعی و بلند مدت در صنعت خودرو را واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی دانست و گفت : قطعا در شرایط تحریم امکان واگذاری مدیریت ها به بخش خصوصی وجود ندارد بلکه باید با اختصاص ارز و تسهیلات ، شرایط موجود را مدیریت نمود.

امینی با توجه به بحث مدیریت بر قیمت خودرو در کشور، افزود  : البته در بحث مدیریت قیمت این احتمال که ظرف مدت کوتاهی قیمت ها را  بتوان اصلاح نمود وجود دارد  اما یقینا کیفیت در این مدت کوتاه اصلاح نخواهد شد چرا که همواره کیفیت خودروها در جریان رقابت افزایش می یابد.

وی تصریح کرد : چنانچه در راستای مدیریت بر بازار خودرو بناست تا سازماندهی جدیدی در مدیریت صنعت خودرو صورت گیرد و اداره آن توسط بخش خصوصی صورت گیرد  قطعا این روش ، اقدام مناسبی در مدیریت  و سازماندهی صنعت خودرو خواهد بود.

وی کاهش قیمت خودرو در شرایط فعلی کشور ممکن ندانست و خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی امکان کاهش اجباری قیمت خودرو قطعا وجود دارد اما برای کاهش واقعی و بدون اجبار، باید بهره وری افزایش یابد که این امر نیز عملا ممکن نیست چرا که افزایش بهره وری نیازمند آموزش است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر هزینه تولید و عوامل دخیل در تولید افزایش یافته است و به همین جهت کاهش قیمت خودرو عملا ممکن نیست.

وی افزود : قطعا کاهش اجباری قیمت خودرو ، موجب کاهش کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2689
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه