«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت 2 درصدی قیمت نفت در پی رشد کند اقتصادی و سقوط وال استریت

بهای نفت به دنبال سقوط بازار سهام آمریکا و نیز انتشار داده هایی مبنی بر روند کند اقتصادی و افت تقاضای سوخت چین، 2 درصد کاهش را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال سقوط بازار سهام آمریکا و نیز انتشار داده هایی مبنی بر روند کند اقتصادی و افت تقاضای سوخت چین، 2 درصد کاهش را تجربه کرد.

نفت خام برنت  LCOc11 دلار 17 سنت افت داشته و به 60 دلار 28 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت CLc1 با کاهش 1 دلار 18 سنت به ازای هر بشکه نفت 51 دلار 20 سنت معامله شد.

شاخص جهانی برنت در هفته ی گذشته 2.3 درصد افت داشته و در حالی که شاخص دبلیو تی ای حدود 2.7 درصد کاهش پیدا کرده است.

جیم ریترزبوش، رئیس موسسه ریترزبوش در این خصوص عنوان کرد: «بهای نفت در پی کاهش شدید شاخص ها در بازار بورس و تقویت ارزش دلار آسیب پذیر است.»

شاخص های بورس آمریکا در روز گذشته به شدت افت داشته و در حالی که میزان خرده فروشی چین در ماه نوامبر کمترین رشد را از سال 2003 داشته و تولیدات صنعتی این کشور طی سه سال اخیر به حداقل رسیده است که به جنگ تجاری چین و آمریکا نیز مربوط می شود.

 میزان پالایش نفت در نوامبر در مقایسه با ماه اکتبر افت داشته که نشان دهنده تقاضای پایین سوخت در این کشور و یا به عبارت دیگر بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان است.

طبق گفته ی اندرو لیپو، تحلیلگر بازار نفت، بازار نفت تحت فشار داده های ضعیف از اقتصاد چین قرار دارد و امیدواری ها نسبت به افزایش تقاضا در سال آینده کمتر شده و در حالی که هنوز عرضه بیش از تقاضا است.

اوپک و دیگر تولید کنندگان مانند روسیه در پی تشدید نگرانی های برای افزایش عرضه، در روزهای اخیر تصمیم به کاهش تولید به میزان 1.2 میلیون بشکه گرفتند.

براساس گزارش بیکرهیوز، شرکت های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 14 دسامبر شمار دکل های حفاری را به میزان 4 عدد کاهش دادند.

آژانس بین المللی انرژی در روز پنجشنبه پیش بینی کرد که بازار در سه ماهه دوم سال 2019 با کمبود عرضه مواجه خواهد شد.

عربستان سعودی به دنبال تصمیم اخیر اوپک قصد دارد تا تولیدات نفت خود را در ماه ژانویه تا سطح 10.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

بانک بارکلیز پیش بینی می کند که بهای نفت در نیمه نخست سال 2019 به دنبال کاهش عرضه نفت عربستان و پایان زمان معافیت کشورهای خریدار نفت ایران جهش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=168573
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه