«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت 20 درصدی تولیدات خودرو در سال جاری

براساس گزارشات منتشر شده، پیش بینی می شود که تولیدات خودرو به دنبال شیوع کرونا ویروس در سال 2020 حدود 20 درصد افت را تجربه کند و به 71 میلیون دستگاه برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، براساس گزارشات منتشر شده، پیش بینی می شود که تولیدات خودرو به دنبال شیوع کرونا ویروس در سال 2020 حدود 20 درصد افت را تجربه کند و به 71 میلیون دستگاه برسد. این کاهش بسیار بزرگتر از میزان پیش بینی شده در اوایل سال جاری است که در واقع خسارتی معادل 19 میلیون خودرو خریداری نشده را به همراه دارد.

طبق گزارش LMC، کارخانه های خودروسازی طی ماه آوریل در آمریکای شمالی تعطیل شده اند و شرکت ها مجبور به تعویق تولید و معرفی برخی از مدل ها شده اند که از جمله می توان به تسلا مدل Y، فورد موستانگ Mach E و شاسی بلند بزرگ جنرال موتورز اشاره کرد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که فروش خودرو طی ماه آوریل در اروپا و آمریکا شمالی کاهش پیدا کند. فعالیت کارخانه های چین و یا نخستین کشوری که درگیر این بیماری بود، از سرگرفته شده و به نظرمی رسد که تنها با افت 12 درصدی در سال جاری مواجه شود.

انتظارات برای بهبودی و بازیابی دوباره اقتصاد با توجه به فراگیر شدن این بیماری در جهان بسیار پایین بوده و منجر به رکود در بسیاری بازارهای جهان می شود. تولیدکنندگان تصور می کنند که تا پایان سال جاری شاهد یک روند صعودی باشند اما هنوز برای بررسی و تصمیم گیری زود است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=194349
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه