با حمايت از قطعه سازان خراسان رضوي تحقق مي يابد:

افزايش سهم ارزش افزوده‌ قطعات در خراسان

میهن صنعت : حضور فعال و موثر در بازارهاي بين المللي نيازمند حرکت متناسب با تغييرات سريع تکنولوژي، تنوع توليدات و خدمات و تغيير رويکردها به سمت استفاده از فن آوري‌هاي نوين و توليد محصول دانش‌بنيان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، استاندار خراسان رضوي در بازديد از خطوط توليد شرکت ايران خودروي خراسان، صنعت خودروسازي را موتور محرک ساير صنايع دانست و با اشاره به سهم 2.5 درصدي اين صنعت در توليد ناخالص داخلي کشور اظهار داشت: صنعت خودروسازي در ايران بعد از چهار دهه تلاش به جايگاه مطلوبي دست يافته، به طوري که امروز سهم 18 تا 20 درصدي از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است.

محمدحسين فروزان مهر بازتعريف و تغيير راهبرد در حوزه محصول، بنگاه، اقتصاد ملي و جهاني را شرط لازم جهت حضور موثر در کلاس جهاني صنعت خودرو دانست و افزايش بهره وري نيروي کار و سرمايه در اين حوزه را يک ضرورت عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوي در ادامه ضمن مطلوب توصيف کردن فعاليت هاي ايران خودروي خراسان اظهار داشت: اين استان دومين قطب توليد خودروي کشور به شمار مي رود و با استقرار بيش از 350 واحد قطعه ساز، 18 درصد ظرفيت قطعه سازي خودروي کشور در خراسان رضوي است.

فروزان مهر با اشاره به ارتباط صنعت خودروسازي با ساير صنايع بالا و پايين دستي و سهم قابل توجه آن در ايجاد اشتغال و توسعه‌ي پايدار گفت: به منظور پوياتر شدن اين صنعت، حمايت‌هاي لازم در چارچوب قانون از سوي دستگاه هاي اجرايي استان به عمل خواهد آمد.

وي با بيان اين که 90 درصد بهاي تمام شده‌ خودرو مربوط به قطعه است، اظهار اميدواري کرد: با حل مشکل قطعه‌سازان بتوانيم سهم ارزش افزوده‌ توليد قطعات خودروي خراسان که اکنون 10 درصد کل ارزش توليدات کشور است را ارتقا دهيم.

استاندار خراسان رضوي گفت: امروز صنعت خودروسازي استان به عنوان يک صنعت مقياس بزرگ، نيازمند حمايت است؛ صنعتي که با بهره‌مندي از مجهزترين خطوط مونتاژ توان توليد ظرفيت اسمي 150 هزار دستگاه خودرو را در سال داشته و در حال حاضر سهمي معادل 12 درصد توليد خودروي کشور را به خود اختصاص داده است.

گفتني است در اين بازديد معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان رضوي، برخي مديران ستادي، فرماندار مشهد و تعدادي از مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط و روساي تشکل هاي بخش خصوصي حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36992
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه