میهن صنعت :

افزایش ارزش صادرات خودرویی در 8 ماهه نخست سال جاری

میهن صنعت : مديركل دفتر صادرات گمرک کشور در ارتباط با افزایش صادرات خودرو گفت: در ابتدای سال 91 در جهت حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسته حمایتی برای بخش صادرات در نظر گرفته شد که طبق آن دیگر لزومی بر انتقال محموله های صادرات به گمرک نخواهد بود.

به گزارش میهن صنعت، مديركل دفتر صادرات گمرک کشور در ارتباط با افزایش صادرات خودرو گفت: در ابتدای سال 91 در جهت حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسته حمایتی برای بخش صادرات در نظر گرفته شد که طبق آن دیگر لزومی بر انتقال محموله های صادرات به گمرک نخواهد بود.

حسن عليدوستي در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو بیان کرد: چنانچه تولید کنندگان تمایل به صادرات محصولات خود  داشته باشند گمرک تسهیلات بیشتری ارایه خواهد کرد.

مديركل گمرك تهران افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که سال 91، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است از سوی گمرک تسهیلاتی برای تولید کنندگان همانند صدور پروانه فوری، تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.

عبدالرضا غلامي در ادامه افزود: بر اساس روند سابق بارگیری از محل تولید و ارزیابی در گمرک صورت می گرفت که این بارگیری و تخلیه در گمرک برای کالایی همانند خودرو مستلزم حساسیت و دقت بالایی بود اما در حال حاضر ارزیابی در محل انبار یا کارخانه واحد تولیدی انجام می گیرد که سبب کاهش هزینه های تولیدکننده در امر صادرات، کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی و همچنین کاهش خسارات احتمالی در هنگام بارگیری و تخلیه خواهد شد.

به گفته وی در جهت همکاری بیشتر همکاران گمرک  به منظور ارزیابی در اسرع وقت حتی خارج از وقت اداری و یا روزهای تعطیل در محل حضور می یابند.

وی اعلام کرد: بر اساس آمار ، گمرک تهران در سطح کشور از لحاظ ارزش دلاری صادرات و تعداد دستگاه دارای رتبه اول صادرات خودرو  است.  در 8 ماهه اول سال جاری بیش از 85 میلیون و 800 هزار دلار ارزش صادرات خودرویی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است. از لحاظ تعداد دستگاه ها نیز 13 هزار و 566 دستگاه که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش حاصل شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7741
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه