«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش اندک قیمت نفت در روز دوشنبه

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال عرضه واکسن های متنوع برای کرونا اندکی افزایش یافت اگرچه پیدایش گونه های جدید ویروس کرونا بر بازار نفت سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال عرضه واکسن های متنوع برای کرونا اندکی افزایش یافت اگرچه پیدایش گونه های جدید ویروس کرونا بر بازار نفت سایه افکنده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 10 سنت به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 14 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک سنت رشد داشته و به 52 دلار 21 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت افزایش حدود 8 درصدی را طی ماه ژانویه تجربه کردند.

آغاز برنامه های واکسیسناسیون در اکثر کشورهای جهان و همچنین کاهش تولیدات نفت از سوی عربستان سعودی منجر به روند صعودی قیمت ها شده است اما امیدواری نسبت به پایان این پاندمی با توجه به پیدایش گونه های جدید و همچنین روند کند واکسیناسیون کمتر شده است.

تقاضای جهانی سوخت در پی کشف و آزمایش موفقیت آمیز واکسن های جدید برای کرونا و همچنین کاهش شمار مبتلایان به این بیماری در برخی از نقاط جهان بهبود می یابد. از طرفی دیگر براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدات نفت این کشور طی ماه نوامبر رشد داشته و به 11 میلیون بشکه در روز رسیده که از ماه آوریل بی سابقه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207156
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه