«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افزایش بهای نفت در پی تحریم های مجدد علیه ایران

بهای نفت در پی احتمال تحریم های مجدد علیه ایران از سوی آمریکا و نیز نگرانی سرمایه گذاران در خصوص کاهش تولیدات ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی احتمال تحریم های مجدد علیه ایران از سوی آمریکا و نیز نگرانی سرمایه گذاران در خصوص کاهش تولیدات ایران افزایش پیدا کرد.

فیل فلین، تحلیل گر گروپ فیوچر پرایس در این خصوص عنوان کرد: «توییت با توییت، بازار نفت با توجه به موضع گیری های اوپک و دونالد ترامپ در حال نوسان است.»

پیش از این بهای نفت به دلیل نگرانی های در مورد افزایش عرضه بیش از حد تقاضا با کاهش مواجه شد.

 بنا به گفته ی بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، در صورت تقویت بازار نفت نیازی به تمدید توافق نامه محدود نمودن عرضه ی نفت میان کشورهای عضو اوپک و سایر تولید کنندگان نیست.

فلین پیش بینی می کنند، اگر آمریکا مجددا تحریم ها علیه ایران را برقرار کنند، قیمت نفت حتی در صورتی که کشورها به توافق نامه اوپک عمل نکنند، افزایش می یابد.

از دیگر عوامل تقویت بازار می توان به کاهش ذخایر نفت آمریکا در مرکز کاشینگ، اوکلاهاما اشاره کرد.  

شاخص نفت خام برنت با افزایش 65 سنت معادل 0.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 74 دلار 71 سنت معامله شد و نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب 24 سنت افزایش پیدا کرد و به 68 دلار 64 سنت در هر بشکه رسید.

از سال 2017، اوپک و سایر تولید کنندگان نفت مانند روسیه توافق کردند که عرضه ی نفت را محدود کنند. این توافق نامه در پایان سال 2018 منقضی می گردد.

در ماه جاری، بهای نفت به دنبال تحریم های آمریکا علیه شرکت های روسی و نیز نگرانی هایی در خصوص برقراری مجدد تحریم های ایران از سوی آمریکا، رشد بی سابقه ای را از سال 2014 تجربه کرد.

 تحلیلگران موسسه جی.پی.مورگان معتقدند، تصمیم احتمالی دولت آمریکا در مورد تحریم های ایران، روسیه و ونزوئلا ممکن است آغاز فرایندی باشد که فشار را بر بازار نفت حفظ کند و موجب افزایش قیمت ها و آشفتگی بالاتر از حد متوسط در بازار گردد.

دولت آمریکا می بایست تا روز ۲۲ اردیبهشت (۱۲ مه) درباره تمدید و یا لغو تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151390
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه