میهن صنعت :

افزایش بهره وری کاهش قیمت را در محصولات خودرویی به ارمغان می آورد

تا زمانی که سرمایه بانک ها تامین نگردد نمی توان انتظار داشت که رقمی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از اقتصاد کشور جهت مرتفع شدن معضلات صنعت خودروسازی به شرکت های خودروساز اختصاص یابد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده به شرکت های خودروساز را مستلزم تامین سرمایه بانک ها دانست و گفت: تا زمانی که سرمایه بانک ها تامین نگردد نمی توان انتظار داشت که رقمی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از اقتصاد کشور جهت مرتفع شدن معضلات صنعت خودروسازی به شرکت های خودروساز  اختصاص یابد.

ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است ،افزود: در اقتصاد مقاوتی الزما ًمی بایست درآمدها و هزینه ها به درستی تعریف گردند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی شاخص صنعت کشور است ،ابراز داشت: در این میان لازم است که بر نیاز سایر صنایع در کنار صنعت خودروسازی توجه گردد و نیازهای اساسی جامعه جهت اختصاص تسهیلات سنجیده گردد.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص مرتفع شدن نیاز صنعت خودروسازی کشور ،اذعان داشت:امیدواریم که با اعمال مدیریت در اداره وجوه، به درخواست های صنعت خودروسازی پاسخی مناسب داده شود.

وی بر وجود برخی از محدودیت ها و مشکلات در این راستا اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید به محدودیت های مختلف اعم از قدرت پرداخت ، افزیش سرمایه بانک ها و نیز وجود برخی از منابع دیگر با نیاز مبرم تر توجه گردد.

نماینده منتخب دوره نهم در خانه ملت با بیان اینکه 3 نوع هزینه در کشور صرف  صنعت خودرو می شود، تصریح کرد: هزینه ها در واردات خودروهای خارجی ، تامین قطعه از قطعه سازان و در نهایت مصرف انرژی و سوخت در خودرو خلاصه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش و یا افزایش قیمت محصولات گروه خودرویی  وابسته به کیفیت و نوع آپشن هایی است که در آن به کار می رود.با همه این تفاسیر می توان در سایه افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی، کاهش قیمت را برای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز رقم زد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2464
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه