بیاتیان:

افزایش بیش از یک درصد قیمت خودرو غیر قانونی است

میهن صنعت: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش بیش از یک درصد نرخ خودروهای داخلی را غیر قانونی دانست و گفت: سود اصلی نابسامانی های بازار خودرو چه وارداتی چه داخلی به جیب دلالان و واسطه ها می رود و مصرف کننده است که متضرر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعتبه نقل از عصر خودرو  سید محمد بیاتیان  در گفت وگویی دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای  وارداتی نبود نظارت از سوی مسئولان عنوان کرد و گفت: سیاست های نادرست و انحصاری بودن واردات از دیگر دلایل افزیش قیمت خودروهای وارداتی است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی  درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز گفت: خودروسازان بیش از یک درصد نمی توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند  مگر اینکه شورای رقابت بررسی کند و دلایل افزیش قیمت خودرو را اعلام کند که در غیر این صورت این افزایش قیمت غیرقانونی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحث قیمت گذاری خودروهای داخلی یک نابسامانی حاکم است. اگر بتوانیم به یک دستور العمل و یا یک قانون جامع برسیم می توان این موضوع را برای همیشه حل کرد و هرساله  شاهد افزایش قیمت ها به صورت یک طرفه نباشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس  تاکید کرد: سیاست ها و نبود نظارت بر بازار چه وارداتی و چه داخلی باعث نابسمانی بازار خودرو شده است که سود اصلی این نابسامانی ها  به جیب دلالان و واسطه ها می رود و مصرف کننده است که متضرر می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71899
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه