سعید مدنی در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد:

افزایش تعرفه و بسته بودن ثبت سفارش به رقابتی شدن صنعت خودرو کمکی نخواهد کرد

افزایش تعرفه ها هیچ دردی از صنعت خودروسازی کشور دوا نخواهد کرد چرا که خودروهای وارداتی از لحاظ کیفیتی و قیمتی در کلاسی قرار دارند که خودروهای داخلی ما توان رقابت با آن را ندارند در نتیجه این افزایش تعرفه به افزایش کیفیت خودروهای داخلی منجر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سعید مدنی با اشاره به غیر عادی بودن مدت زمان بسته شدن سایت ثبت سفارش بیان داشت : بلاتکلیفی واردکنندگان و تنش به وجود آمده در بازار خودروهای وارداتی موضوع کم اهمیتی نیست و بنا بر اطلاعات بنده ظرف دو هفته آینده مباحث مربوط به تعرفه و همچنین باز شدن سایت ثبت سفارش تعیین تکلیف خواهد شد.


مدیرعامل سابق سایپا در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت افزود : تغییرات بخش نامه ها و آیین نامه ها همیشه مسئاله ساز بوده و این بار نیز خواهد بود. اینکه چرا سایت ثبت سفارش با این مدت زمان طولانی بسته شده است هنوز مشخص نیست اما باید دانست که این بی نظمی عوارض خاص خودرا دارد.


وی ادامه داد : قطعا این تغییر رویه ها ضررش بیشتر از آن است که به اسم حمایت از تولید داخل در حال انجام آن هستیم. باید قبول کنیم که به اسم حمایت از تولید نمی توانیم فضای رقابتی ایجاد کنیم.


سعید مدنی خاطرنشان کرد : افزایش تعرفه ها هیچ دردی از صنعت خودروسازی کشور دوا نخواهد کرد چرا که خودروهای وارداتی از لحاظ کیفیتی و قیمتی در کلاسی قرار دارند که خودروهای داخلی ما توان رقابت با آن را ندارند در نتیجه این افزایش تعرفه به افزایش کیفیت خودروهای داخلی منجر نخواهد شد.


مدنی در پایان با اشاره به افزایش درآمد دولت از محل افزایش تعرفه های واردات بیان داشت : افزایش تعرفه به میزان اندکی به درآمد دولت از محل افزایش تعرفه واردات خودروها  خواهد افزود اما عوارض ناشی از این تصمیمات نادرست بیشتر از آن است که به نظر می رسد. از یاد نبریم که خودروهای لوکس مشتریان خاص خودرا داشته و افزایش قیمت تعرفه باعث کاهش چشمگیر خرید مشتریان نخواهد شد.
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=141873
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه