«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش جزیی قیمت نفت با رشد اشتغال درآمریکا

بهای نفت به دنبال انتشار داده هایی مبنی بر رشد اقتصادی آمریکا و در نتیجه افزایش تقاضا و همچنین تحریم های علیه ایران و ونزوئلا اندکی افزایش یافت اگرچه بهای نفت با افزایش ذخایر نفت امریکا بیشترین کاهش هفتگی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال انتشار داده هایی مبنی بر رشد اقتصادی آمریکا و در نتیجه افزایش تقاضا و همچنین تحریم های علیه ایران و ونزوئلا اندکی افزایش یافت اگرچه بهای نفت با افزایش ذخایر نفت امریکا بیشترین کاهش هفتگی را تجربه کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 10 سنت رشد داشته و به 70 دلار 85 سنت در هر بشکه رسید ونفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 13 سنت به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 94 سنت معامله شد.

براساس گزارشات، اشتغال آمریکا در ماه آوریل رشد داشته و نرخ بیکاری روند نزولی داشته که در پی آن تقاضا برای سوخت افزایش می یابد.

فیل استریبل، تحلیلگر بازار نفت در این خصوص عنوان کرد:"اگر افراد بیشتری سرکار بروند، حمل و نقل و جابه جایی بیشتری هم انجام می شود."

وی افزود، این نشانه خوبی است که تقاضا برای سوخت در تابستان امسال افزایش می یابد. علاوه براین، تضعیف ارزش دلار نیز بر روند صعودی شاخص های نفت بی تاثیر نبوده است.

بهای نفت در هفته گذشته به دنبال گزارشی مبنی بر افزایش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا و تولید حدود 12.3 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، صادرات نفت امریکا برای نخستین بار در ماه نوامبر از مرز 3میلیون بشکه در روز گذشته و به 3.6 میلیون بشکه در روز رسید.

سیاست های اعضای اوپک پلاس برای محدودیت عرضه به بازار و نیز تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا منجر به تقویت بازار نفت شده است.

تولیدات نفت روسیه طی روزهای گذشته به دلیل آلوده بودن دچار اختلال شد و صادرات نفت به اروپا را تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175759
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه