"میهن صنعت"

افزایش حداکثر 30درصدی نرخ بنزین

میهن صنعت: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی مجلس تصویب کرده که نرخ بنزین در سال آینده تا سقف 30 درصد افزایش یابد و به طور قطع این پیشنهاد در صحن مجلس نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیرعباس سلطانی اظهار داشت: بعید است که با افزایش نرخ بنزین تا 1800 تومان موافقت شود، زیرا اجرای آن اثرات تورمی گسترده ای در جامعه ایجاد می کند. عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: افزایش زیاد قیمت بنزین به شدت تورم زا بوده و همه بخش های اقتصادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سلطانی خاطرنشان کرد: از پیامدهای افزایش یکباره قیمت بنزین، وارد شدن ز بزرگ قیمتی به اقتصاد کشور و افت شرایط معیشتی مردم خواهد بود.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس، افزایش 30 درصدی قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی را تصویب کرده و این پیشنهاد در صحن مجلس نیز آرای لازم را کسب خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: افزایش 30 درصدی قیمت بنزین، با توجه به واقعیات اقتصادی در نظر گرفته شده و بعید است که با پیشنهاد دیگری موافقت شود.

به گزارش ایرنا، وی در خصوص حذف یا تغییر سهمیه بنزین نیز اظهار داشت: حذف سهمیه بنزین ضرورتی ندارد، اما نرخ آن را نیز می توان تا سقف 30 درصد افزایش داد.

در روزهای اخیر سناریوهای مختلفی برای افزایش نرخ بنزین و سایر حامل های انرژی توسط کارشناسان و دستگاه های مختلف ارایه می شود که تاکنون هیچیک به تایید دولت نرسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39401
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه