میهن صنعت :

افزایش حقوق بازنشستگان/بیمه رایگان سربازی و خرید خدمت

میهن صنعت : اختصاص 6 میلیارد تومان برای درمان و پیشگیری از اعتیاد، صدور کارت معلولیت براساس استانداردهای جهانی، افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 92، عدم افزایش سن بازنشستگی، اعلام جزئیات محاسبه بیمه رایگان سربازی و خرید خدمت و... از مهمترین اخبار ای

میهن صنعت : اختصاص 6 میلیارد تومان برای درمان و پیشگیری از اعتیاد، صدور کارت معلولیت براساس استانداردهای جهانی، افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 92، عدم افزایش سن بازنشستگی، اعلام جزئیات محاسبه بیمه رایگان سربازی و خرید خدمت و… از مهمترین اخبار این هفته حوزه بهزیستی و رفاه بوده است.

  در این هفته شاهد اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه بهزیستی و رفاه رخ داد که به مهمترین آنان اشاره می کنیم.
 
اختصاص 6 میلیارد تومان برای درمان و پیشگیری از اعتیاد

در هفته جاری مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پرداخت حدود 6 میلیارد تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری و درمان اعتیاد خبر داد و اعلام کرد در حال حاضر 450 هزار معتاد بهبود یافته در کشور وجود دارد که برای تامین اشتغال و مسکن این افراد برنامه ریزی و اقدامات موثری توسط سازمان بهزیستی انجام شده است که به زودی نهایی می شود.

فرید براتی از آغاز ثبت نام در سایت اشتغال سازمان بهزیستی برای معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت که پس از پایان مهلت ثبت نام به متقاضیان برای ایجاد مشاغل زود بازده و همچنین توانمندسازی در راستای اشتغال 10 میلیون تومان وام پرداخت می شود که البته با توجه به میزان اعتبارات این وام تعلق می گیرد.
 
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین از اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای درمان و حمایت از معتادان بهبود یافته از سوی دفتر آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

صدور کارت معلولیت براساس استانداردهای جهانی

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی نیز این هفته از صدور کارت معلولیت براساس استانداردهای بین المللی تدوین شده از سال آینده در کشور خبر داد و اعلام کرد کارت های ویژه معلولان براساس میزان و شدت و نوع معلولیت برای افراد صادر می شود که البته براساس برنامه ریزیهای انجام شده از سال 92 این کارتها مطابق با استاندارهای بین المللی صادر خواهد شد.

دکتر کیوان دواتگران عنوان کرد با صدور کارتهای جدید که استاندارد است، در کارتهای معلولیت قبلی تجدید نظر می شود .

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی تاکید کرد بر اساس قوانین موجود سازمان بهزیستی مکلف شده است که شدت و تعیین معلولیت را بر اساس برنامه، دستورالعمل و استانداردهای جهانی انجام دهد و مطابق این امر طرحی جدید برای کمیسیون های پزشکی تشخیص معلولیت  در سال آینده اجرایی می شود.

افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان

مهمترین خبر هفته جاری خبر افزایش مستمری بازنشستگان بود که در این رابطه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش 18 درصدی مستمری و حقوق بازنشستگان این سازمان در سال آینده خبر داد و گفت که از فروردین سال 92، مستمری بازنشستگان حداقل 100 هزار تومان افزایش خواهد داشت.

سعید مرتضوی درباره افزایش 70 هزار تومانی حقوق بازنشستگان نیز گفت در جهت رسیدن به این مبلغ اقداماتی در دست انجام است که اگر به تصویب برسد حقوق بازنشستگان حداقل 700 هزار تومان خواهد شد.
 
عدم افزایش سن بازنشستگی
 
به گزارش مهر ، مرتضوی همچنین در مورد افزایش سن بازنشستگی در پیش نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی، نیز اعلام کرد متن پیش نویس اولیه توسط مدیران و کارکنان و کارشناسان سازمان تهیه شده و در مرحله بعد از نظر تمامی تشکل ها و شرکای اجتماعی استفاده کرده و بعد آن را نهایی خواهیم کرد که در صورت تصویب وزارت رفاه، دولت و مجلس پیش نویس تبدیل به قانون خواهد شد.
 
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد دیدمان در پیش نویس ارفاقی و حمایتی است و سن بازنشستگی به هیچ وجه افزوده نخواهد شد و احتمالا این بند از متن پیش نویس حذف می شود.
 
جزئیات محاسبه بیمه رایگان سربازی و خرید خدمت

همچنین در اوایل هفته جاری مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی نحوه محاسبه چگونگی استفاده سربازان از بیمه رایگان و خرید خدمت این افراد را تشریح و عنوان کرد آن دسته از مشمولانی که قبل از 7 مرداد ماه سال 85 خدمت سربازی خود را گذرانده اند از بیمه رایگان برخوردار خواهند شد و دوران سربازی آنان جزء سنوات و سابقه بیمه ای آنان محاسبه خواهد شد.
 
محمد حسین زدا در مورد خرید خدمت بیمه ای سربازان نیز گفت اما افرادی که پس از 7 مرداد سال 85 خدمت سربازی رفته اندمشمول این قانون قرار نگرفته و باید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی خرید خدمت انجام دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8182
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه