میهن صنعت :

افزایش شاخص ارزش خودروهای دست دوم

میهن صنعت : شرکتی به نام مانهایم در ایالات متحده شاخصی تحت عنوان «ارزش خودروهای دست دوم» در آمریکا را اندازه گیری می کند. حاصل این اندازه گیری در کتاب بلک بوک به ثبت می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» در ماه مه امسال نسبت به ماه آوریل قیمت خودروهای سواری دست دوم در آمریکا ارزان تر شده است اما قیمت انواع وانت های دست دوم افزایش پیدا کرده است.

بسیاری از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در آمریکا فعالیت های خود را در بخش خودروهای دست دوم تقویت کرده اند و نرخ های بهره بهبود بخشیده و در فرانشیز تخفیف قائل شده اند که همین امر باعث افزایش فروش خودروهای دست دوم شده است.

مانهایم که شاخص ارزش خودروهای دست دوم در آمریکا را اندازه گیری می کند می گوید سود منطقی و مناسبی در خودروهای دست دوم برای نمایندگی های فروش خودرو به وجود آمده که دلیل آن شرایط جذاب برای مشتریان به ویژه به خاطر سیاست های جدید سرمایه گذاری در خرده فروش retail financing است.  

امسال به دلیل زمستان بسیار سخت در ایالات متحده، خرید خودروهای دست دوم در بهار را به تأخیر انداخت و در ماه آوریل تعداد خودروهای دست دومی که نمایندگی های فروش در اختیار داشتند افزایش یافت که همین عامل باعث شد قیمت خودروهای سواری دست دوم در بهار امسال کمی کاهش پیدا کند. البته این کاهش فقط در حد 0.4 درصد بود. در عوض قیمت وانت های دست دوم حدود 0.6 درصد افزایش پیدا کرد.

شاخص ارزش خودروهای دست دوم مانهایم در ماه مه امسال 124.7 بود که نسبت به ماه آوریل 124.9 به اندازه 0.2 کاهش داشت اما نسبت به ماه مه سال 2013 که رقم آن  119.1 بود افزایش زیادی داشت.

اندازه گیری شاخص ارزش خودروهای دست دوم از سال 1995 در ایالات متحده شروع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50339
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه