مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت:

افزایش عرضه خودرو در دستور کار است

توکلی لاهیجانی گفت: روندی که در رابطه با افزایش تولید از سال گذشته آغاز شده بود، در سه ماهه نخست امسال نیز با شدت بیشتری تداوم یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به تولید خودرو گفت: خوشبختانه امسال روند مطلوب و قابل قبولی در تولید خودرو در کشور رقم خورد به طوری که تولید خودرو‌ها بدون کوچکترین ناقصی انجام شد.

او گفت: در حال حاضر حدود ۲۷۷ هزار دستگاه خودروی سواری در این مدت تولید شد که ۸۵.۲ درصد از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد همچنین در بهار امسال نزدیک به ۶۷ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۳۴ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته، حدود ۹۶ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی در ادامه از رشد تولید خودرو وانت گفت: به طور کلی ۳۶ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: روندی که در رابطه با افزایش تولید از سال گذشته آغاز شده بود، در سه ماهه نخست امسال نیز با شدت بیشتری تداوم یافته و برنامه افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودروی کشور در دستورکار است./باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=263753
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه