میهن صنعت:

افزایش فشارها بر ژاپن برای کمک به کره شمالی

شمار زیادی از مردم و بازرگانان ژاپنی با ارسال درخواست هایی به دولت این کشور خواستار تغییر سیاست توکیو در برابر پیونگ یانگ و از سر گیری کمک های اقتصادی به کره شمالی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چرخه های اقتصادی و گروه های مدنی ژاپن اعلام کرده اند اگر دولت سیاست گذشته اش را تغییر دهد می تواند به تعاملاتی با کره شمالی دست پیدا کند آنها بویژه بر این موضوع تاکید ورزیده اند که از سرگیری کمک های اقتصادی به کره شمالی، باعث خواهد شد تا دو کشور بتوانند موضوع ربوده شدگان ژاپنی را حل کنند.

ژاپن مدعی است که 17 نفر از اتباع این کشور در دهه های 70 و 80 توسط جاسوسان کره شمالی ربوده شده اند و هنوز از سرنوشت برخی از آنها اطلاعی در دست نیست.

این کشور تحریم هایی را به صورت یکجانبه علیه کره شمالی در نظر گرفته و روابط عادی با آن کشور ندارد و اعلام کرده است تا زمانی که مساله ربوده شدگان حل نشود کمک اقتصادی به کره شمالی نخواهد کرد.

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن که از سال 2012 میلادی قدرت را در اختیار گرفته برای بهبود روابط با کره شمالی تلاش زیادی نکرده و دولت وی مقاومت زیادی در قبال درخواست ها برای کمک رسانی اقتصادی به پیونگ یانگ نشان داده است.

منابع مطلع گفته اند هر اقدامی از سوی ژاپن برای کمک به کره شمالی به مذاکرات کره شمالی و آمریکا بستگی دارد.

آبه از سه ماه قبل تاکنون بارها خواستار دیدار با رهبر کره شمالی شده اما پیونگ یانگ به دلیل این تحریم ها، حاضر به قبول این درخواست ها نشده است.

مقام های دولتی در ژاپن می گویند که این کشور در گذشته تغییراتی در راهبردهایش در برابر کره شمالی داده اما نتیجه ملموسی نداشته است.

این در شرایطی است که کره شمالی موضوع ربوده شدگان ژاپنی را تمام شده می داند و حاضر به گفت و گو در این باره نیست.

در تازه ترین موضع ژاپن در مورد کره شمالی، 'تارو کونو' وزیر خارجه این کشور به تعویق افتادن دیدار 'مایک پمپئو' وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از کره شمالی را «قابل توجیه» توصیف کرده است.

وی روز گذشته (شنبه) در 'لس آنجلس' در جمع خبرنگاران تاکید کرده است ژاپن همچنان به همکاری نزدیک با ایالات متحده آمریکا برای تحقق غیرهسته ای ساختن کره شمالی ادامه خواهد داد.


وزیر خارجه ژاپن گفته است او و پمپئو در یک گفت و گوی تلفنی بار دیگر تاکید داشتند که جامعه بین المللی باید برای به اجرا در آوردن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز تحقق بخشیدن به هدف غیرهسته ای ساختن شبه جزیره کره، با یکدیگر همکاری کنند.

کونو همچنین تصریح کرد وزرای خارجه ژاپن و آمریکا توافق کردند تا تلاش ها برای نظارت بر انتقال غیرقانونی کشتی به کشتی کالاها به مقصد کره شمالی را شدت بخشند./ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=159438
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه