پاپی‌زاده درواکنش به‌اظهارات خلیلیان مبنی‌برتامین‌بخش‌عمده نیاز غذایی‌در داخل مطرح کرد:

افزایش قیمت‌ها هدیه وزارت جهاد کشاورزی به مردم

میهن صنعت : سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه چیزی که در بازار و بر سر سفره‌های مردم مشهود است افزایش قیمت است، تصریح کرد: از جمله دلایل افزایش قیمت‌ کالاها و محصولات کشاورزی بالا رفتن نرخ هزینه تولید بوده که تمامی بار آن بعد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس پاپی‌ زاده‌ بالنگان در گفت‌و گو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی برتامین بخش عمده نیاز غذایی کشور در داخل با بیان اینکه مردم  در حال حاضر دچار سختی در تأمین معیشت خود به علت گرانی‌های موجود در بازار هستند، گفت: وزیر جهاد کشاورزی قبل از ارائه آمار بالای رشد صادرات کشور بهتر است شرایط سخت زندگی مردم را در نظر بگیرد.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که خلیلیان زمانی می‌تواند ادعای موفقیت در کارش را داشته باشد که نیاز مردم را در بخش کشاورزی تأمین کرده باشد در غیر این صورت ادعایی توخالی است، افزود: وزیر جهاد کشاورزی پاسخ‌گوی گرانی‌های اخیر باشد با توجه به گفته خود که بخش عمده‌ای از نیاز غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه در صورت درست بودن گفته وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تولید بخش عمده نیاز غذایی کشور در داخل، گفت: تغییر قیمت کالاهای اساسی  و مواد غذایی مردم به بهانه نوسانات نرخ ارز نقض گفته خلیلیان را ثابت می‌کند.

کمبود عرضه در بازار گرانی را سبب شده

وی با بیان اینکه عرضه محصولات و کالا‌ها در بازار قیمت آن ها را کاهش می‌دهد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید قبول کند که  میزان عرضه ،پاسخ‌گوی تقاضا نبوده و این امر عامل گرانی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که ادعای خلیلیان در خصوص رسیدن به خودکفایی در تولید گندم با واردات ۷ میلیون تنی این محصول به کشور نقض شده است، تصریح کرد: تبلیغ رشد ۲۵ درصدی صادرات در کنار واردات عمده تمامی محصولات و کالاها امری است که امکان رشد را از  کشور می‌گیرد.

پاپی‌زاده با اشاره به سوء‌ مدیریت خلیلیان در اداره وزارت مربوطه خود، گفت: نتایج ناکارآمدی وزیر جهاد کشاورزی بعد از پایان عمر این دولت نیز دامن گیر کشاورزی داخلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان وزارت خلیلیان ما در تمامی شاخص‌های کشاورزی عقبگرد داشته‌ایم، افزود: ادعای مبنی بر رشد تولیدات داخلی و تأمین مایحتاج بدون نیاز به واردات از سوی وزیر جهاد کشاورزی سخنی است که بسیار جای تأمل دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این مطلب که اگر گفته وزیر جهاد کشاورزی در خصوص رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشلاورزی درست باشد واردات این محصولات چه میزان بوده، گفت: مسئولان آمار دقیق واردات را اعلام کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس با تأکید بر اینکه چیزی که در بازار و بر سر سفره‌های مردم مشهود است افزایش قیمت است، تصریح کرد: از جمله دلایل افزایش قیمت‌ کالاها و محصولات کشاورزی بالا رفتن نرخ هزینه تولید بوده که تمامی بار آن بعد از تولید کننده‌گان بر دوش مردم به عنوان مصرف‌کننده سرشکن می شود.

وی با بیان اینکه بی تدبیری خلیلیان بخش کشاورزی  را به شیب منفی رشد کشانده‌ است، گفت:تنش اقدامات منفی جهاد کشاورزی را در سال‌های دیگر و در کاهش تولیدات دامی و کشاورزی خواهیم دید.

پاپی‌زاده با اشاره به واردات ۷ میلیون تنی گندم در عین دادن شعار خود‌کفایی در تولید این محصول، گفت: به ندرت صادرات گندم به یک میلیون تن می‌رسد که این خود کذب بودن ادعای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر رشد ۲۵ درصدی صادرات و کاهش واردات را نشان‌‌ می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بر اساس افزایش قیمت‌ها توان رقابتی بخش تولید کاهش یافته، افزود: تولید کننده‌گان دیگر رغبتی در این شرایط به تولید ندارند که این در آینده وابستگی محض به خارج را برای کشور رقم می‌زند./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17057
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه