«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افزایش قیمت برنت و کاهش نفت وست تگزاس با توافق اوپک

بهای نفت خام برنت در روز دوشنبه به دنبال توافق اوپک در روز جمعه برای کاهش عرضه به بازار به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت خام برنت در روز دوشنبه به دنبال توافق اوپک در روز جمعه برای کاهش عرضه به بازار به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز با افزایش مواجه شد.

علیرغم این؛ چشم انداز وضعیت اقتصادی جهان در سال آینده مبهم است. شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 29 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 61 دلار 96 سنت معامله شد.

شاخص های نفت به دنبال توافق اوپک و سایر اعضا از جمله روسیه برای کاهش عرضه به بازار به میزان 1.2 میلیون بشکه رشد پیدا کرد که 800 هزار بشکه از این میزان به اعضای اوپک و حدود 400 هزار بشکه به دیگر صادرکنندگان اختصاص می یابد.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت 11سنت افت داشته و به 52 دلار 50 سنت در هر بشکه رسید که این کاهش از افزایش تولیدات نفت آمریکا ناشی می شود.

اعضای اوپک از ژانویه اقدام به کاهش عرضه نفت می کنند. تحلیلگران انرژی برنشتاین پیش بینی می کنند که بهای نفت حدود 70 دلار در هر بشکه در سال آینده معامله شود.

ادوارد بل، تحلیلگر بانک NBD در این خصوص عنوان کرد: «این میزان کاهش برای برگرداندن بازار به کمبود کافی نیست.»

بهای نفت از اکتبر به دلیل رشد کند اقتصادی افت شدیدی را تجربه کرد و نفت خام برنت حدود 30 درصد کاهش را ثبت کرد.

جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین نیز تاثیر زیادی بر بازار داشته و رشد جهانی را تهدید می کند اگرچه تقاضا رو به رشد است.

 واردات نفت چین در ماه نوامبر8.4 درصد رشد داشته و در مجموع به 10.43 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=168251
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه