میهن صنعت :

افزایش قیمت خودرو راهکاری بر رفع مشکل تولید در شرکتهای خودروساز

میهن صنعت : عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو کشور گفت : قطعا در این شرایط افزایش قیمت خودرو می تواند تا حدودی به روند تولید در شرکتها کمک نماید اما مسلما کافی نیست.

به گزارش میهن صنعت عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو کشور گفت : قطعا در این شرایط افزایش قیمت خودرو می تواند تا حدودی به روند تولید در شرکتها کمک نماید اما مسلما کافی نیست.

دکتر رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : افزایش قیمتی که از ابتدای امسال در حوزه انرژی و مواد اولیه و حتی نرخ ارز صورت گرفته است موجب شده که حتی خودروهایی که ارزبری چندانی ندارند و ساخت داخل هستند از این وضعیت متاثر شده و تیراژ تولید آنها نیز افت نماید به طوری که در برخی از خودروها گاها تا 50 درصد افت تولید صورت گرفته است.

وی همچنین به افزایش قیمت خودرو در کشور پرداخت و گفت : با توجه به افزایش قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به نظر نمی رسد این افزایش قیمت با هزینه های موجود در بخش تولید هماهنگ نباشد و همچنان در بازار تاثیر چندانی نگذاشته است اما قطعا کمکی به حوزه تولید در صنعت خودرو خواهد بود.

وی تاکید کرد : در شرایط کنونی باید از تولید کنندگانی داخلی ، خصوصا خودروسازان حمایت بیشتری صورت گیرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بحث افزایش نرخ ارز در حوزه تولید مطرح نیست خاطر نشان کرد : افزایش قیمت مواد اولیه و  انرژی نیز هم اکنون مشکلات تولید کنندگان را تشدید نموده است بنابراین باید بسته های حمایتی در جهت ارائه به تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا تولید و صنعت خودرو کشور رونق بهتری یابد.

وی تصریح کرد :  خودروسازان امید دارند که در شرایط کنونی قیمت خودرو آزاد و شناور شود تا در حاشیه بازار قیمت واقعی خودرو تعیین شود.

این کارشناس صنعت خودرو  همچنین افت تولید خودرو را تنها وابسته به افزایش نرخ ارز ندانست و گفت : تورم و افزایش هزینه خودروسازان قطعا دلیل مهمی در جهت افت تولید در صنعت خودرو بوده که به نظر می رسد به واسطه حمایت بسیار محدود از این صنعت صورت گرفته است

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6629
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه