میهن صنعت :

افزایش قیمت نفت به بالای ۱۰۴ دلار در اثر تحریم ایران

میهن صنعت : رویترز با اشاره به افزایش قیمت جهانی نفت به بیش از ۱۰۴ دلار در معاملات امروز اعلام کرد افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تحریم نفتی ایران و کاهش ذخایر نفت آمریکا اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کاهش ذخایر نفت آمریکا و کمتر شدن صادرات نفت ایران باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شد.

پیش بینی ها از اینکه فدرال رزرو آمریکا سیاست محرک اقتصادی خود را کاهش خواهد داد رشد بازارهای مالی را کند کرده و شاخص بورس ها را کاهش داده است. اما کاهش قابل توجه ذخایر نفت خام آمریکا و نشانه هایی از کاهش بیشتر فروش نفت ایران در آسیا، قیمت نفت در بازار جهانی را افزایش داده است.
بر اساس این گزارش افزایش تنش بین ایران و غرب نیز نگرانی از اختلال در عرضه نفت خاورمیانه را افزایش داده و این در حالی است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال تشدید تحریم  ها علیه ایران هستند.
کارستن فرینچ، تحلیلگر بازار نفت در کومرزبانک فرانکفورت در این باره گفت: «اخبار مربوط به ایران قیمت ها را افزایش می دهد.  اما باید دید این موضوع تا چه زمانی می تواند ادامه یابد. کاهش صادرات نفت ایران، فزونی عرضه در بازار نفت را کاهش خواهد داد، اما نه زیاد.»
وی افزود: «به دلیل وضعیت خوب عرضه و افزایش تولید نفت آمریکا، احتمال وقوع کمبود عرضه در بازار جهانی بعید به نظر می رسد.»
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای امروز با 40 سنت افزایش به 104.01 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 25 سنت افزایش به بشکه ای 95.01 دلار رسید.

قیمت جهانی نفت از روز چهارشنبه تاکنون بیش از 1 دلار در هر بشکه افزایش داشته است. افزایش قیمت جهانی نفت طی دو روز گذشته نشان می دهد به رغم تحریم ها و کاهش صادرات نفت ایران‌،این کشور هنوز بر بازار نفت تاثیر گذار است.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به 6.3 میلیون بشکه کاهش یافته که بیش از 400 هزار بشکه نسبت به پیش بینی های تحلیلگران بیشتر کاهش یافته است.
همچنین برآوردهای غیر رسمی نشان می دهد صادرات نفت ایران در هفته های اخیر کاهش یافته و محموله ها نفتی ایران در ماه گذشته تنها به 700 هزار بشکه در روز رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19729
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه