«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش قیمت نفت در پی امیدواری به احیای اقتصاد جهانی

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال امیدواری به احیای اقتصاد جهانی و تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری و همچنین نشانه های از کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال امیدواری به احیای اقتصاد جهانی و تصویب بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری و همچنین نشانه های از کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد اگرچه تقویت ارزش دلار و کاهش نگرانی ها نسبت به اختلال عرضه از سوی عربستان پس از حمله نیروهای حوثی یمن قیمت شاخص ها را تحت فشار قرار داده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 53 سنت معادل 0.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 77 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 44 سنت رشد داشته و به 65 دلار 49 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در روز دوشنبه و پس از حمله موشکی نیروهای حوثی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی از مرز 70 دلار عبور کرد و بنا به به اعلام ریاض این حمله خسارات جانی و مالی نداشته و قیمت ها کاهش پیدا می کند.

دولت آمریکا در خصوص تهدیدهای امنیتی واقعی ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که به دفاع از عربستان سعودی نگاه می کند و از طرفی دیگر این حمله با نشست اوپک و تصمیم عدم افزایش تولیدات نفت مصادف شد و در حالی که سرمایه گذاران چشم انتظار بهبود اقتصاد جهانی هستند.

جانت یلن؛ وزیر خزانه داری آمریکا در روز گذشته اعلام کرد که بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری برای جبران خسارات ناشی از کرونا جو بایدن منابع کافی را برای تأمین و احیای اقتصادی ایالات متحده را فراهم می کند . گزارش های اخیر حاکی از کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208671
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه