میهن صنعت :

افزایش نرخ ارز صنعت خودروسازی را نابود می کند

یکی از اعضا انجمن قطعه سازان ایران گفت: چند نرخی بودن ارز از یک سو و افزایش نرخ آن از سوی دیگر منجر به نابودی صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور می شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه دو یا چند نرخی بودن نرخ ارز و نوسان قیمت آن یكی از معضلاتی است كه صنعت خودروسازی کشور را درگیر خود کرده است، ادامه داد: باید در خصوص وضعیت ارز در کشور یك كار ریشه‌ای انجام شود که از نظر کارشناسان تنها راه خروج از بن بست تولید و رفع مشکلات صنعت گران تک نرخی شدن ارز و آزادسازی قیمت خودرو است.
نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بزرگ ترین مشکلات صنعت خودروسازی دستوری بودن قیمت هاست، اظهار داشت: طبق برنامه توسعه کشور قیمت ها در کشور باید به تدریج آزاد شوند تا بازار رقابتی شکل بگیرد که این امر خود به خود موجب افزایش کیفیت محصولات می شود.
عضو انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به تعدیل سازی نرخ ارز افزود: اگر نرخ ارز تعدیل شود و قیمت آن برای همه بخش ها یکسان باشد می توان تعرفه واردات خودرو را نیز به تدریج کاهش داد.
نجفی منش مشکلات عمده تولید کنندگان داخلی را در حال حاضر کمبود نقدینگی، مشکلات گمرکی، گشایش اعتبار و بحث تحریم ها دانست و گفت: اگر مشکلات تولید کنندگان حل شود آنها انگیزه لازم برای ارتقاء کیفیت محصولات خود را دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2510
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه