میهن صنعت :

افزایش هزینه های مالکیت خودرو

میهن صنعت : به طور کلی هزینه های مالکیت خودرو نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که برای مثال مالکیت یک خودروی سدان در سال جاری 2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هزینه داشتن یک خودرو مثل تویوتا کمری یا فورد فیوژن در سال در آمریکا حدود 9 هزار و 122 دلار است. به بیان دیگر راندن این دو خودرو برای صاحب آن 61 سنت به ازای هر مایل است البته با این فرض که این خودرو در سال 15 هزار مایل (25 هزار کیلومتر) می پیماید.(اگر دلار 3600 تومان محاسبه شود به ازای هر کیلومتر تقریبا 1400 تومان!)

البته این رقم تقریبی است و بستگی زیادی به نوع و اندازه خودرو و نحوه استفاده از آن و همچنین محیطی دارد که در آن تردد می کند. در آمریکا مالکیت یک خودروی کوچک 7 هزار دلار و یک خودروی SUV، 11 هزار و 600 دلار هزینه دارد. برای محاسبه هزینه مالکیت، هزینه های سوخت، تعمیر و نگهداری، بیمه، فرسودگی لاستیک ها و کاهش ارزش خودرو را در نظر می گیرند.

از بین این موارد نامبرده، بیشتر از همه هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو گران شده و نسبت به سال گذشته 11.26 درصد افزایش داشته است. هزینه های تعمیر و نگهداری به طور متوسط 5 سنت به ازای هر مایل محاسبه شده چون هم دستمزد مکانیک افزایش یافته هم قیمت قطعات یدکی زیاد شده و هم زمان وارانتی طولانی تر شده است (اکثر شرکت ها تا پیش از این میگفتند اگر محصولی از رده خارج شود تا 10 سال قطعات آن وارانتی است؛ یعنی قطعات یدک تا 10 سال در بازار یافت خواهد شد اما اکنون برخی شرکت ها برای آسوده کردن خیال مشتری ها این زمان را طولانی تر کرده اند اما به هر حال هزینه آن از جیب سازنده نیست بلکه همیشه مشتری این هزینه ها را پرداخته می کند).

در ایالات متحده بیمه خودروهای سدان نیز 2.76 درصد افزایش یافته است. اگر خودرویی تصادف نداشته باشد هزینه بیمه در آمریکا سالانه حداقل 1029 دلار است.

هزینه سوخت در سال جاری نسبت به سال گذشته تنها 1.93 درصد رشد داشته البته قیمت بنزین معمولی 3.84 درصد افزایش پیدا کرده اما هزینه لاستیک از سال گذشته تا به حال در آمریکا ثابت مانده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16021
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه