میهن صنعت:

افزایش وسعت مناطق حفاظت‌شده دریایی جهان

میهن صنعت: سومین دوره «اجلاس بین‌المللی مناطق حفاظت‌شده دریایی» (IMPAC۳) در شهر «مارسی» فرانسه با حضور ۱۲۰۰متخصص از سراسر جهان و با هدف پیشنهاد راه‌حل‌هایی در راستای حفاظت و توسعه پایدار اقیانوس‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، این اجلاس که از 21تا 25اکتبر (ماه جاری میلادی) در مارسی برگزار شد در روزهای 26و 27اکتبر نیز در شهر «آژاکسیو» واقع در جزیره «کرس» فرانسه و در سطح سران و وزرا ادامه خواهد یافت. حاضران در این اجلاس خواستار مدیریت مؤثر و تخصیص منابع مالی بیشتر برای گسترش نواحی حفاظت‌شده دریایی شدند که این اقدامات تضمین‌کننده حیات طولانی‌تر اقیانوس‌ها و خدمات حیاتی است که این اکوسیستم‌های بی‌نظیر ارائه می‌کنند.

به گزارش ایسنا  در این اجلاس همچنین نمایندگان سازمان‌های مدیریت دولتی و برنامه‌ریزی، مؤسسات تحقیقاتی، ارگان‌های غیردولتی، جوامع جزیره‌ای و ساحلی و صنایع وابسته به دریا از شیلات گرفته تا معادن، کشتیرانی و جهانگردی حضور داشتند. نمایندگان حاضر در اجلاس مارسی با صدور بیانیه‌ای از افزایش 2/2درصدی وسعت نواحی حفاظت‌شده دریایی خبر دادند که با احتساب آن کل مناطق حفاظت‌شده دریایی تنها به 3‌درصد افزایش می‌یابد. از آنجا که بیش از 60درصد اقیانوس‌های جهان فراتر از حوزه اختیارات کشورها قرار دارند، نیاز به توافقات جدید در آب‌های آزاد احساس می‌شود. نمایش نقشه‌ها در خلال این اجلاس نیز حاکی از رشد تنها 0/6درصدی در مناطق آبی حفاظت‌شده از سال 2012میلادی است. در سال 2010میلادی اکثریت قریب به اتفاق دولت‌ها با هم توافق کرده بودند که تا سال 2020میلادی وسعت مناطق حفاظت‌شده دریایی حداقل به 10درصد افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27714
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه