«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش چشمگیر قیمت نفت در پی توافق اوپک پلاس

بهای نفت به دنبال تصمیم اوپک و متحدانش برای کاهش 500 هزار بشکه ای نفت در اوایل سال 2020 بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال تصمیم اوپک و متحدانش برای کاهش 500 هزار بشکه ای نفت در اوایل سال 2020 بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.

کاهش اضافی نفت از سوی اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) تا سه ماهه چهارم سال آینده ادامه خواهد یافت. این گروه طی  یک نشست فوق العاده به منظور تعیین سیاست های خود در اوایل ماه مارس به دور یکدیگر جمع می شوند.

شاخص نفت برنت با افزایش 1.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 38 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 1.3 درصد رشد داشته و به 59 دلار 20 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب رشد هفتگی 3 و 7 درصدی را ثبت کردند که بیشترین میزان برای شاخص دبلیو تی ای از ماه جون است.

اوپک و متحدانش بر سر افزایش 500 هزار بشکه بیشتر از یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای کاهش تولید با همراهی متعهدان خود توافق کردند.وزیر انرژی عربستان در روز گذشته اعلام کرد که به کاهش داوطلبانه ی خود به میزان 400 هزار بشکه در روز ادامه خواهد داد.

هرگونه افزایش قیمت نفتی به دنبال توافق کاهش اوپک پلاس به نفع تولید کنندگان آمریکایی خواهد بود زیرا جزو اوپک پلاس نبوده و محدودیتی برای افزایش عرضه به بازار ندارند.

تولید کنندگان آمریکایی علیرغم کاهش شمار سکوهای حفاری رکود تولیدات را شکستند و این منجر می شود تا به بزرگترین عرضه کننده نفت در بازار تبدیل شوند.

علاوه براین، افزایش قیمت نفت منجر به تقویت عرضه عرضه اولیه سهام آرامکو شد. این عرضه اولیه همچنین رکورد بزرگ‌ترین عرضه اولیه جهان را که در سال 2014 و در قالب عرضه اولیه سهام شرکت علی‌بابای چین انجام شد را شکست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189099
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه