میهن صنعت :

افزایش کیفیت خودرو ورود سرمایه گذاران جدید به این صنعت را در پی دارد

بهروز نعمتی : لازم است سرمایه گذاران جدیدی که با بخش صنعت مانوس هستند به صنعت خودرو سازی کشور وارد شوند تا از مشکلات موجود در این بخش کاسته شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار ورود سرمایه گذارانی از بخش صنعت به خودروسازی های کشور شد و گفت: لازم است سرمایه گذاران جدیدی که با بخش صنعت مانوس هستند به صنعت خودرو سازی کشور وارد شوند تا از مشکلات موجود در این بخش کاسته شود.

بهروز نعمتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: ورود افرادی که در پست های صنعتی فعالیت ندارند به صنعت خودروسازی، باعث شده تا حدودی در این صنعت مشکلاتی ایجاد شود و با توجه به اینکه امسال نیز سال حمایت از تولید ملی نام گرفته است دو شرکت بزرگ خودرو سازی کشور حدود 25درصد افت تولید داشته واز طرفی نیز واردات خودرو به کشور افزایش یافته است که به نحوی باید این افت تولید جبران شود.

وی افزود: در صورتیکه خودروسازان بتوانند خودرو های با کیفیتی تولید کنند و آنها را با قیمت های روز مطابقت بدهند تولید افزایش خواهد یافت و فروش بیشتر می شود همین عامل باعث ورود سرمایه گذاران جدید به این صنعت خواهد شد.

وی خواستار ورود افراد متخصص از بخشهای غیر دولتی به این صنعت شد و گفت: ورود بخش خصوصی به این صنعت به دلیل اینکه این بخش درآمد بیشتری را در اختیار دارد و سود بیشتری را  کسب می کند باعث رونق گرفتن این صنعت خواهد شد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب خودرو های با کیفیت و استاندارد تولید می شود و صنعت خودروسازی سود بیشتری خواهد داشت و بازار های بیشتری را کسب می کند.

عضو کمیسیون صنایع، نمایندگان مجلس را حامی صنعت خودرو دانست و گفت: با توجه به تسهیلاتی که قرار است به خودروسازان  پرداخت  شود لازم است نظارت بیشتری صورت گیرد تا  مشخص شود این میزان تسهیلات چگونه به قطعه سازان اختصاص می یابد.


وی در پایان گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در صنعت خودرو باید درجهت افزایش استاندارد خودروهای داخلی تلاش بیشتری صورت گیرد. همچنین فضای کسب و کار اقتصادی از دیگر مولفه‌های مهم و قابل توجه سرمایه‌گذاران  است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3209
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه