میهن صنعت :

افزایش کیفیت کالا ضامن بقا در بازار/ لزوم هماهنگی دولت با بخش خصوصی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ضعف تولیدکنندگان در بخش برند سازی موجب بروز مشکل در عرضه کالاهایشان و از دست دادن بازار و تحویل آن به شرکت های خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» عبداالله رضائیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ضعف تولیدکنندگان در برندسازی گفت: یکی از عمده دلایل کند شدن برند سازی ،عرضه کالای بی کیفیت از سوی تولیدکنندگان است که به این سبب بخش زیادی از مردم به سمت مصرف تولیدات خارجی می روند.

 
وی با توجه به اینکه اخیرا بخش اندکی از تولیدکنندگان اقدام به تولید کالای با کیفیت کرده اند بیان کرد: تولیدکنندگانی که دست به تولید کالای با کیفیت زده اند به جهت ضعف در بخش بازاریابی و همچنین تبلیغات تولیداتشان برای عرضه دچار مشکل شده اند.
 
این نماینده مجلس با توجه به بی برنامه گی دولت و ناهماهنگی با بخش خصوصی اظهار داشت: در این سالها زعفران و پسته و اقلامی از این گروه که محصولات انحصاری کشور است نتوانسته اند جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی بدست آورند که متاثر از بی برنامگی سازمان های ذیربط است.
 
رضائیان در ادامه با اظهار به اینکه دانش فنی کشور توان رقابت با شرکت های خارجی صاحب نام و نشان را ندارد گفت: انجام مذاکرات با کشور های صاحب نام در عرصه تولید برای واردات دانش فنی تسهیل کننده در بخش رونق بازار های مولد خواهد بود.
 
وی با اشاره به علل سرمایه گذاری نکردن شرکت های خارجی اظهار داشت: عمده تولیدکنندگان خارجی به علت بی ثباتی در اقتصاد کشور و بی برنامه گی افراد در این بخش دست به سرمایه گذاری نمی زنند.
 
رضائیان در ادامه افزود: لزوم نظارت مستمر، برنامه ریزی سازمان های ذیربط و حمایت از تولیدکنندگان موجب عرضه کالای با کیفیت و استقبال مصرف کنندگان خواهد شد.
 
این نماینده با توجه به وجود ظرفیت در بخش محصولات انحصاری کشور در پایان اظهار کرد: ایجاد هماهنگی دولت با بخش خصوصی و واردات دانش فنی توسط این بخش موجب اشتغال زایی و رشد اقتصادی در کشور خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=109359
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه