«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افزایش یک درصدی قیمت نفت به دنبال اظهارات دولت عربستان

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تصمیم عربستان برای کاهش عرضه به بازار در ماه دسامبر با یک درصد افزایش مواجه شد و به نظر می رسد که این پایان روند نزولی قیمت نفت از اوایل اکتبر باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تصمیم عربستان برای کاهش عرضه به بازار در ماه دسامبر با یک درصد افزایش مواجه شد و به نظر می رسد که این پایان روند نزولی قیمت نفت از اوایل اکتبر باشد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت LCOc1  با افزایش 93 سنت معادل 1.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 71 دلار 11 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمدیت 54 سنت معادل 0.54 درصد رشد داشته و به 60 دلار 73 سنت در هر بشکه رسید.

وزیر انرژی عربستان در روز یکشنبه از کاهش عرضه نیم میلیون بشکه نفت در روز به بازار در ماه دسامبر خبر داد و هنوز مشخص نیست که اوپک می تواند سایر تولید کنندگان را در این راستا متقاعد کند.

این اظهارات پس از کاهش 20 درصدی شاخص های نفت از اوایل اکتبر بیان شد و این افت قیمت ها ناشی از افزایش عرضه سه تولید کننده بزرگ نفت (روسیه، آمریکا و عربستان) است.

استفان اینس، تحلیل گر بازار نفت در این خصوص عنوان کرد:«عربستان با اعلام کاهش عرضه به بازار در مقابل خرس های بازار نفت (لقب روسیه) قرار می گیرد.»

افزایش تولیدات آمریکا از جمله نگرانی هایی است که عربستان و سایر تولید کنندگان خاورمیانه با آن مواجه هستند.

شرکت های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 9نوامبر از افزودن 12 سکو حفاری خبر دادند که در مجموع به 886 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=166167
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه