ورود 10 هزار و 650 خودرو لوکس به کشور

افزایش 13.5 درصدی واردات خودرو در سال حمایت از تولید ملی

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران نسبت به افزایش حجم واردات خودرو در سال حمایت از تولید ملی انتقاد کرد.

به گزارش «میهن صنعت»، در پاییز سال جاری و همزمان با تشدید محدودیت‌های ارزی 10 هزار و 650 دستگاه خودروی لوکس خارجی وارد کشور شده است.

رشد 13.5 درصدی واردات خودروهای لوکس در 9 ماهه امسال در شرایطی رخ داده که کشور با کاهش 45 درصدی تولید خودرو روبرو شده است.

بررسی آمار گمرک ایران نشان می دهد که در سه ماهه سوم 1391 بالغ بر 10 هزار و 650 دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شده است. همچنین در ماه‌های مهر، آبان و آذر به ترتیب 3941، 4167 و 2542 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شده است.

همچنین آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که همزمان با فرا رسیدن سال نو میلادی روند ورود خودروهای مدل 2013 نیز به کشور آغاز شده است.

این خودروها در شرایطی به کشور وارد می‌شوند که در چند ماهه گذشته به دلیل محدودیت‌های ارزی به وجود آمده حتی واردات دارو و تجهیزات پزشکی هم دچار اختلال شده بود.

به گزارش پرشین خودرو احمد نعمت بخش در این باره گفت: در شرایطی که تاکنون ارز مبادله ای به خودروسازان داده نشده است آزادسازی واردات خودروهای کم مصرف زیر 2500 سی سی قطعا اقدام مناسبی نیست.

نعمت بخش افزود: جای تاسف دارد که در مهرماه امسال حجم واردات خودروهای CBU از واردات قطعات منصله بیشتر شده و سوالی که در این خصوص مورد توجه قرار می گیرد این است که چگونه تسهیلات لازم برای واردات خودروها فراهم می شود ولی به قطعات منفصله و قطعات خودرو ، ارزی اختصاص نمی گیرد؟

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10108
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه