میهن صنعت :

افزایش 35 تا 70 درصدی قیمت تایر ، به زودی

هم اکنون این انجمن در حال رایزنی هایی با سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جهت افزایش قیمت برخی محصولات است.


به گزارش میهن صنعت سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر از مذاکرات متعدد برای افزایش نرخ تایرهای داخلی خبرداد و گفت: هم اکنون این انجمن در حال رایزنی هایی با سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جهت افزایش قیمت برخی محصولات است.

مصطفی تنها در ادامه گفت: پیش بینی می شود حداقل افزایش قیمت تمام شده با ارز آزاد برای تایر حدود 35 تا 70 درصد باشد که در سایز های بزرگ تایر به دلیل مصرف کائوچوی بیشتر به بیش از این میزان خواهد رسید . هم اکنون نیز همانطور که اشاره شد در حال مذاکره  با گروه کارشناسان سازمان حمایت هستیم تا این تغییرات اعمال شود.

وی افزود: در ماههای گذشته اکثر واردات مواد اولیه با ارز مرجع صورت می گرفت به همین منظور هنگامیکه ارز مرجع حذف شود و تولید کننده مجبور باشد مواد اولیه را با ارز آزاد به کشور وارد کند طبیعی است قیمت ها در بازار نیز دو برابر می شود.

وی با بیان این مطلب که لازم است کنترل بر قیمت کالاهایی که با ارز مرجع به کشور وارد می شود صورت گیرد گفت: هم اکنون سیستم های کنترلی به میزانی دقیق نیستند که بتوانند مشخص کنند کدام کالا ارز مرجع دریافت کرده است و کدام کالا با ارز آزاد به کشور وارد می شود به همین منظور قرار است از مهرماه پورتال جدیدی راه اندازی شود تا از این طریق واردات کنترل شده و در صورتیکه این امر عملی شود قطعاً قیمت ها نیز کنترل خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنفی تایر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  افزود: فروشنده تایر نیز نمی تواند محصولاتی که در انبار داشته است را با قیمت گذشته به فروش برساند زیرا در صورتیکه بخواهد مواد اولیه جدید وارد کند مجبور است آن را با قیمت های جدید بفروش برساند به همین دلیل فروش با قیمت قبلی به ضرر تولید کننده است.

تنها در پایان گفت: در گذشته شرکت های تولید کننده تایر بخش از نقدینگی خودرا به روز رسانی خطوط تولید اختصاص می دادند ولی هم اکنون  این اقدام به دلیل کمبود نقدینگی صورت نمی گیرد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3678
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه