میهن صنعت :

افغانستان ماهواره به فضا می‌فرستد

میهن صنعت : وزارت مخابرات افغانستان اعلام کرده است که به منظور تأمین ارتباطات داخلی و بین‌المللی، اولین ماهواره این کشور در آینده‌ای نزدیک به فضا پرتاب می‌شود.

 

 
به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس، «امیرزی سنگین» وزیر مخابرات افغانستان در این خصوص گفت: قرار است این ماهواره توسط یک شرکت بین‌المللی به فضا پرتاپ شود و هزینه آن بالغ بر 250 میلیون دلار خواهد بود و کابینه افغانستان این طرح وزارت مخابرات افغانستان را تصویب کرده است.

 
به گفته سنگین، 3 شرکت بین‌المللی «یوتل ست»، «سوپریم ست» و یک شرکت دیگر پیشنهاد خود را برای پرتاب این ماهواره به دولت افغانستان ارائه کرده‌اند.

 
وزیر مخابرات افغانستان موقعیت این ماهواره را 50 درجه شرقی اعلام کرد و گفت: دولت افغانستان در نظر دارد که فرکانس و موقعیت مربوط به دولت افغانستان بوده و سرمایه‌گذاری توسط شرکت برنده انجام شود.

 
به نقل از «آواپرس»، وی تصریح کرد که پرتاب این ماهواره می‌تواند به تأمین ارتباطات مخابراتی، رادیویی و تلویزیونی کمک کند و در کنار فیبرنوری، این ماهواره در ایجاد ارتباط بین فرمانداری‌ها و مرکز افغانستان می‌تواند مؤثر واقع شده و در بخش خدمات اینترنتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 
اکنون در افغانستان حدود 20 میلیون نفر از تلفن همراه استفاده می‌کنند و شبکه‌های مخابراتی اغلب خصوصی بوده و تعداد کاربران اینترنت در این کشور روز به روز بیشتر می‌شود.

 
در طول یک دهه گذشته افغانستان در حوزه ارتباطات پیشرفت چشمگیری داشته است.

 
تعداد شبکه‌های تلویزیونی این کشور اکنون به بیش از 60 کانال رسیده و تعداد ایستگاه‌های رادیویی آن بالغ بر 160 ایستگاه است.

 
مالیاتی که دولت افغانستان سالانه از شرکت‌های مخابراتی دریافت می‌کند یکی از مهم‌ترین منابع درآمدهای داخلی افغانستان است.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11208
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه