اقتصاد اروپا تا بهبود کامل فاصله زیادی دارد

سیبنا: اقتصاد اتحادیه اروپا که سال 2011 در چنین موقعی بسیار بیمار بود ظاهرا اکنون اندکی بهبود یافته است اما تا بهبود کامل فاصله زیادی دارد.


به گزارش شبکه خبری فرانس بیست و چهار، آلن لاماسور رئیس کمیسیون بودجه پارلمان اروپا در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد اقتصادی اتحادیه اروپا در سال 2012 نمره قابل قبولی گرفت یا خیر پاسخ داد: بیمار ما (اقتصاد اروپا) کاملا بهبود نیافته است اما می توان گفت که از بخش مراقبتهای ویژه خارج شده است و اکنون دوران نقاهت را پشت سر می گذارد.

تا اواسط سال 2012 سوال مهم این بود که آیا منطقه یورو می تواند در وضع موجود خود باقی بماند. این احتمال وجود داشت که برخی اعضا که بحران داخلی شدیدی داشتند به ویژه یونان از منطقه یورو خارج شوند. اما همه دانستند که از لحاظ سیاسی کشورهای عضو همه نوع از خودگذشتگی می کنند و بازارهای مالی از این موضوع آگاه شدند و خروج از آن وضع مبهم و پیچیده شروع شد.

مجری برنامه پرسید : یونان 49 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا کمک مالی دریافت کرد و شما این را بهبود بیمار می دانید آیا این امر به قیمت رنج فراوان و ریاضت کشی شدید مردم یونان و افزایش چشمگیر بیکاری در این کشور تمام نشده است؟

آلن لاماسور در پاسخ گفت: اگر این کمک اتحادیه اروپا نبود احتمالا مردم یونان در وضع بسیار فاجعه بارتری به سر می بردند. اگر این کمک نبود یونانی ها ورشکسته می شدند و وضعشان دو یا سه برابر وخیمتر از حال حاضر بود. این ورشکستگی شامل همه ارکان اقتصادی یونان از بانکها گرفته تا شرکتها و خانواده ها می شد.

وی توافق سران اتحادیه اروپا در دسامبر گذشته را در خصوص نظارت بانک مرکزی اروپا بر دویست بانک اروپایی مثبت ارزیابی کرد و نزدیک بودن زمان انتخابات در آلمان را مانعی در برابر دستیابی به پیشرفتهای بیشتر دانست.

آلن لاماسور گفت در حال حاضر اتحادیه اروپا بودجه مشترک بسیار اندکی دارد که به یک درصد دارایی این اتحادیه می رسد و این بسیار ناچیز است.

وی در خصوص مطرح شدن موضوع احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بیان کرده است، گفت: انگلیس همیشه برای مسائل اروپایی مشکل ایجاد می کند و کار کردن با انگلیسی ها بسیار سخت است. در حال حاضر هر دو حزب محافظه کار و کارگر از خروج از اتحادیه اروپا سخن می گویند. به عقیده من اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود بسیار بهتر است زیرا نمی شود یک پا را داخل اتحادیه و یک پا را خارج از آن نگه داشت. یا باید هر دوپا را داخل بگذارند یا ما بدون آنان به راهمان ادامه خواهیم داد.

آلن لاماسور با توجه به روی کار آمدن فرانسوا اولاند در فرانسه و احتمال روی کار آمدن سوسیال دموکراتها در انتخابات آینده آلمان و ایتالیا گفت اولاند به تعهدات اروپایی رئیس جمهوری قبلی فرانسه پایبند مانده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7692
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه