«میهن صنعت»:

اقدام حمایتی دولت چین برای رشد قدرت یوآن و مقابله با دلار

دولت چین در جدید‌ترین اقدام خود برای توسعه استفاده از یوآن در تعاملات بین‌المللی ساعات کاری معاملات یوآن در این کشور را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مقامات چینی ساعات کاری معاملات یوآن در این کشور را افزایش داده‌اند تا از این طریق هم حجم معاملات یوآنی را افزایش دهند و هم استفاده از این ارز در معاملات بین‌المللی را توسعه دهند.

از روز ۱ ژانویه ساعات مجاز معاملات ارزی به یوآن در پکن سه ساعت و نیم افزایش پیدا کرده و تا ساعت ۳ بعد از ظهر در جریان خواهد بود.

این اقدام موجب شده است تا ساعات معاملات ارزی در پکن با اروپا و در برخی موارد با آمریکا همزمان شود. این اقدام باعث خواهد شد تا هدف‌گذاری دولت چین در توسعه استفاده از یوآن در معامله با صادرکنندگان بزرگ نفتی و کالا‌های اساسی بیش از پیش محقق شود.

ماه گذشته شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، تایید کرد که پکن آماده خرید نفت و گاز به یوآن به جای دلار در تعامل با کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس است.

اگرچه تا پیش از این باز کردن فضا برای یوآن در بازار‌های بین‌المللی یکی از اولویت‌های پکن بود، اما با تشدید تنش بین چین و آمریکا در سایه برخی موارد از موضوع تایوان گرفته تا روسیه و تجارت آزاد، موجب شده تا چینی‌ها نگران استفاده آمریکا از دلار به عنوان سلاح اقتصادی علیه چین شوند./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=256854
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه