مهندس نجم الدين خبرداد:

الزام قطعه سازان به تضمين كيفيت

میهن صنعت : گروه صنعتی ایران خودرو در راستاي تامين خواست و ارتقاي رضايت مشتريان، قطعه سازان زنجيره تامين خود را ملزم كرده تا كيفيت قطعات را در فرايندهاي توليد، فروش و خدمات پس از فروش مطابق با تعهدات خودروساز به مشتريان تضمين كنند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از ایکو پرس ، مهندس جوادنجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: ضمانت دو ساله  قطعات از سوي سازندگان، از الزامات تعيين شده در اين زمينه است.

وي افزود: تامين كنندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو موظف به تضمين قطعات تعويضي در شبكه خدمات پس از فروش خودرو در دوره گارانتي هستند و ايران خودرو سيستم رديابي محصولات خود را به گونه اي به كار مي برد كه شناسايي و رديابي قطعه و سازنده ممكن و از ورود قطعه يا مجموعه معيوب به خطوط توليد خودرو جلوگيري شود.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد: رسيد قطعي قطعه يا مجموعه در خودروساز پس از تاييد نهايي بر روي خودروي تجاري شده انجـــــام مي گيرد.

نجم الدين با تاكيد بر اهميت رتبه سيستمي و فرايندي قطعه ساز و مجموعه ساز، اظهار داشت: بر اساس ارزيابي ها و در چارچـــــوب الزامات ISO TS16949 و الزامات خاص هر خودروساز، امتياز سيستمي و فرآيندي سازندگان رتبه آ. بي. و سي. به ترتيب بيش از 90 ، 75 تا 90 و 50 تا75 تعيين شده است.

وي افزود: ارتقاي يك مرتبه اي كيفيت تمامي محصولات ايران خودرو كه در سال 90 اتفاق افتاد و امسال نيز تمامي خودروهاي سواري در رده كيفيتي خوب و خيلي خوب قرار دارند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو حد مجاز شاخص كيفيت خودروها سه ماه پس از تحويل به مشتري ( C/100 ) را براي خودروهاي جديد با نشان تجاري داخلي كه يك سال از عرضه آن ها گذشته، 20 ذكر كرد و گفت: اين ميزان در ايران خودرو نيز براي سال 92 هدف گذاري شده كه نشان دهنده دست يابي به استاندارد مربوط به آن است.

نجم الدين با اشاره به نظرسنجي وزارت صنعت، معدن و تجارت از كيفيت اوليه پيمايش تا چهار هزار كيلومتر يا گذشت سه ماه از تاريخ تحويل خودرو و كيفيت دوام 15 ماه بعد از دوره كيفيت اوليه و انتشار نتايج مربوطه، گفت:‌ ايران خودرو به گونه اي عمل مي كند كه ميزان رضايت مشتريان از كيفيت دوام نسبت به كيفيت اوليه هر محصول بيش از پنج درصد كاهش نيابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9693
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه