میهن صنعت :

امروز کارگران فصلی و ساختمانی باقی مانده سود سهام عدالت را دریافت میکنند

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 شرکت های سرمایه پذیر مربوط به کارگران فصلی و ساختمانی از امروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مشمولان سهام عدالت برای برخورداری از این سود باید شماره شبای حساب خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کرده باشند.
بر این اساس تعداد مشمولینی که در این مرحله به عنوان واریز مرحله تکمیلی، از سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 برخوردار شده اند، حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر از کارگران فصلی و ساختمانی هستند که مبلغی بالغ بر 240 میلیارد تومان سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی سازی و از طریق بانک های عامل کشور به حساب آنها واریز می شود.
آن دسته از مشمولانی که پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروههای مربوط به خود اقدام به ثبت شماره شبای حسابی بانکی در سامانه سهام عدالت کرده اند و نیز آن دسته از مشمولانی که از این به بعد اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت می کنند، پس از تائید شماره شبای آنها و نیز پس از تسویه کامل سود سهام عدالت با همه گروهها، سود سهام خود را دریافت خواهند کرد.
 مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت از اواخر دی ماه پس از موافقت رییس جمهوری آغاز شد و همه مشمولان یک سوم از سود خود را بسته به اینکه چه میزان سهام آنها آزاد شده است، دریافت کردند.
مرحله دوم این واریزها از ابتدای دهه فجر آغاز شد و 16 گروه مشمول سهام عدالت از جمله ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و تحت حمایت و تاکسیرانان سود در مرحله دریافت سود باقیمانده قرار گرفتند.
مرحله سوم پرداخت این سود به چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و کسانی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون مددجو نیستند، اختصاص دارد که به گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی تلاش می شود تا پایان سال پرداختی های این گروهها نیز انجام شود.
قرار است آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت 20 اسفند ماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار شود.
سال گذشته نیز در آیین مشابهی سامانه سهام عدالت با حضور معاون اول رئیس جمهوری رونمایی شد و بر اساس آن مشمولان فرصت یافتند شماره شبای حساب های خود را به سامانه واریز و یا نسبت به تسویه اقساط سهام خود اقدام کنند.

/ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=147965
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه