«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

امکان توقف تولید X کلاس

امکان دارد مرسدس کلاس X از خط تولید خارج شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مرسدس بنز X کلاس با یک رونمایی با شکوه به مردم معرفی شد و مرسدس از پیشرانه 6 سیلندر قدرتمند خود بر روی این خودرو استفاده کرد و حتی قرار بود یک پیشرانه 8 سیلندر نیز به آن اختصاص دهد. یکی دیگر از پروژه‌های مرسدس برای X کلاس نمونه کشیده‌تر آن بود که باید همه این‌ها را به دست فراموشی بسپاریم.

شایعه‌ها در این خصوص است که این کلاس برای مرسدس بنز صرف اقتصادی نداشته و قرار است تا این خودرو از خط تولید کنار گذاشته شود. مرسدس می‌خواهد هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهد تا سود بیشتری عاید کمپانی شود و اولین قربانی این کاهش هزینه X کلاس خواهد بود. تنها 16.700 دستگاه از این خودرو در اروپا، استرالیا و آفریقا جنوبی فروخته شده که عدد ناچیزی برای این خودرو محسوب می‌شود و مشخص است که نتوانسته توقعات مرسدس را در زمینه مالی برآورده کند.

یکی دیگر از عوامل این توقف تولید که نمی‌توان آن را صد در صد عنوان کرد،  ارتباط نامشخص بین مرسدس و اتحاد رنو- نیسان است زیرا این خودرو همان نیسان نوارا با آرم مرسدس بنز محسوب می‌شود. یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت این خودرو را می‌توان قیمت آن دانست که در مدل پایه 41.856 دلار و در نسخه شش سیلندر 54.759 دلار برچسب خورده است. فورد F-150 که از هر نظر برتر از مزدسد محسوب می‌شود در بالاترین رده 54.920 دلار قیمت دارد که طبیعتا در این کلاس، صرف با خرید فورد خواهد بود.

اما آخرین علت را نیز می‌توان به تعدد فراخوان‌ها برای این خودرو دانست که یکی از خنده‌دارترین آنها مربوط به چراغ بالای پدال‌ها است که امکان داشت از جای خود کنده شود و پشت پدال ترمز گیر کند. این موضوع برای یک پیک‌آپ با قیمت بالای 40 هزار دلار با آرم مرسدس بنز خنده دار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180781
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه