سردار مهری خبر داد:

امکان دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت فراهم می شود/ پلاک خودروهای سیاسی ملی می‌شود

میهن صنعت : رییس پلیس راهور ناجا از اجرایی شدن قانون دریافت گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار تقی مهری در حاشیه نشست فصلی روسای پلیس راهور و رونمایی از پلاک های سیاسی در خصوص دریافت گواهینامه بدون نیاز به تعیین تکلیف سربازی گفت: برابر قانون مصوب مجلس که از سوی دولت ابلاغ شده است، کلیه کسانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نباشند می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند اما به دلیل اینکه اجرای این قانون نیاز به تدوین دستورالعمل داشت اجرای آن به تاخیر افتاد چرا که در مورد برخی سربازان غایب و فراری نیازمند جزئیاتی بود که در حال تدوین است که در سالجاری این مصوبه اجرایی خواهد شد.
وی در مورد معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: داشتن معاینه فنی برای تمامی وسایل نقلیه از جمله موتورسیکلت‌های الزامی است و در حال حاضر نیز مراکزی برای انجام تست معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در سراسر کشور وجود دارد.
رییس پلیس راهور ناجا درباره شناسایی نقاط حادثه خیز نیز گفت: در سال‌های گذشته ‌هم این نقاط توسط پلیس و همکارانمان در سازمان راهداری شناسایی می‌شد و از سال گذشته هم نقاط پرحادثه را مجددا شناسایی کردیم که 3400 نقطه در برون شهرها و 2000 نقطه هم در درون شهرها شناسایی شد.
وی با بیان اینکه با اقدامات وزارت راه و شهرداری‌ها بسیاری از این نقاط اصلاح شده و تعدادشان کاهش یافته، گفت: اما هنوز هم این نقاط باعث گرفتن جان شهروندان شده و اولین کاری که ما پیگیری کردیم، آشکارسازی این نقاط است.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از ملی شدن پلاک خودروهای سیاسی خبرداد و گفت: بدین ترتیب که این خودروها دارای 2 پلاک با رنگ زمینه آبی خواهند بود.
وی افزود: سفارتخانه‌ها به ویژه مسئولان دیپلمات، 2 پلاک با رنگ زمینه آبی را دارا خواهند بود که حرف (D) مربوط به دیپلمات‌های سفارتخانه ها و حرف (S) مربوط به نشانه خودروهای سرویس سفارتخانه‌ها و نمایندگان برای خدمات اداری است.
مهری در مراسم امروز اظهار کرد: پلاک های جدید برای ساماندهی تمام دستگاه‌هایی که دارای پلاک هستند طراحی شده است تا پلاک این خودروها به صورت ملی تعریف شوند.
وی خاطرنشان کرد: تمام خودروهایی که در کشور تردد می کنند حتی خودروهای نیروهای مسلح صاحب پلاک ملی می شوند که این اقدام در حال انجام است و در این راستا اولین یگانی که در این زمینه گام برداشته است ،نیروی انتظامی است.
مهری اضافه کرد: فونت این پلاک ها با فونت پلاک ملی همخوانی دارد و با هدف یکسان سازی پلاک های سیاسی، دیپلماتیک، شخصی و عمومی انجام شده است؛ ضمن اینکه بتدریج به سمت ساماندهی پلاک هایی می رویم تا بتوانیم در رفت و آمدها و تردد آنها به صورت سیستمی به کنترل آنها بپردازیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94635
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه