میهن صنعت :

انباشت خودرو در انبار خودروسازان تکذیب شد

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان گفت : انتشار برخی خبرها مبنی بر انباشت خودرو در انبارهای خودروسازان داخلی نادرست است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو انجمن قطعه سازان گفت : انتشار برخی خبرها مبنی بر انباشت خودرو در انبارهای خودروسازان داخلی نادرست است . 

محمدرضا نجفی منش با اعلام اینکه  تسهیلات 25 میلیونی خودرو شامل تمام خودروهای ساخت داخل می شود  گفت : انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد که ارائه این تسهیلات مورد استقبال مردم و رونق تولید خودروی داخلی شود و گفت : بهترین حالت آن است که دولت  تسهیلات با بهره کمتر به خودروسازان و مردم  عرضه کند .

نجفی منش با بیان اینکه بانکها پارسال 150 هزار میلیارد تومان  به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن آدرس غلط به سپرده هاست .

وی افزود : هر چقدر سود تسهیلات ارائه  شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت  .

نماینده صنعت خودرو با رد برخی خبرها  مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها  گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو  اضافه  وجود دارد .

وی افزود : سایپا هم هیچ گونه خودرو  اضافه ای ندارد  و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند .

نجفی منش افزود : رکود صرفا در بحث خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد.

وی انتظارات مردم  درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو  را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود .

نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .

نجفی منش با تاکید بر اینکه  تولید کنندگان داخلی قادر به  تولید  خودروی با کیفیت  هستند افزود  : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو  گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد .

وی با بیان اینکه میانگین  عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال است افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است.

نجفی منش گفت : امسال برای ورود  200 هزار خودروی جدید  برای از رده خارج کردن  خودروهای فرسوده  برنامه ریزی شده است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=77395
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه