گروه خودروسازی رنو

انتخاب موقت مدیر عامل رنو

سرانجام رنو، «تییری بلوره» را از سمت مدیر عاملی برکنار کرد و به جای وی «کلوتیلده دِلبُس» را به طور موقت معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با گذشته هفته ای پرتنش برای شرکت خودروسازی رنو، هیئت مدیره این شرکت مدیر عامل را برکنار کرد و این تصمیم با فوریت به اجرا گذاشته شد. برای خالی نماندن پست مهم مدیر عاملی، خانم کلوتیلده دِلبُس Clotilde Delbos به طور موقت وظایف را برعهده می گیرد تا سر فرصت و به شکل رسمی فرآیند انتخاب مدیر عاملی به اجرا گذاشته شود.

در ضمن برای آن که خللی در اجرای کارها پیش نیاید، هیئت مدیره رنو، الیویه مورگه Olivier Murguet و ژوز وینچنته دو لوس موزوس Jose Vincente de los Mozos را به عنوان معاونان دلبس منصوب کرد. ژان دومینیک سنارد در این دوره گذار به عنوان رئیس هیئت مدیره باقی خواهد ماند.

دلبس در سال 2012 به رنو پیوست و در سال 2014 معاون اتحاد جهانی و سپس به عنوان قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه رنو و سپس به عنوان معاون مالی گروه منصوب شده بود. پیش از آن نیز رئیس هیئت مدیره بانک RCI بود.

اتحاد رنو-نیسان قصد دارد تاریخ این سرمایه گذاری مشترک را ورق بزند و دوره ی ناخوشایندِ بعد از دستگیری کارلوس قصن را پشت سر بگذارد، رنو به این نتیجه رسیده که مدیران ارشد باقی مانده از آن دوره باعث پیچیده تر شدن اوضاع شده اند و باید بخشی از فعالیت ها را از نو سر و سامان دهد.

در حقیقت نیسان در این اتحاد، پیش قدم شد و هیروتو سایکاوا دست پرورده قصن را از مدیر عاملی نیسان برکنار کرد. حالا مانور روز جمعه رنو راه را برای حل و فصل اختلافات رنو و نیسان هموار خواهد کرد.

حالا مدیران ارشد هر دو شرکت در این اتحاد می توانند فصلی نو را آغاز کنند، به ویژه که ارتباط آنها در سال گذشته تیره شده بود. هر دو شرکت برای شکوفایی و رونق در آینده به یکدیگر نیاز دارند. مخصوصاً که صنعت خودرو در سال های آتی نیاز به سرمایه گذاری هنگفت در بخش های مختلف دارد و این سرمایه گذاری ها به تنهایی بسیار دشوار است.

دولت فرانسه 15 درصد از سهم شرکت رنو را در اختیار دارد و با توجه به وخامت اوضاع خودروسازان اروپایی تمایل زیادی دارد که ارتباط رنو با نیسان به روی ریل بازگردد. از این رو دولت فرانسه هم پشتیبان هیئت مدیره رنو و تصمیم اخیر آن خواهد بود.

شرکت نیسان هم در سال اخیر با بازرسی های شدید داخلی مواجه بوده و روشن شده است که پرداخت های نابجایی به مدیران ارشد آن صورت پذیرفته است و جرائم مالی در نیسان منجر به افول کارلوس قصن و تیم وی در اتحاد رنو-نیسان شده است. از جمله ی پرداخت های نابجا، پرداخت 440 هزار دلار به فردی به نام سایکاوا در نیسان بوده که به این جرم اعتراف کرده است.

شرکت رنو در شش ماهه اول سال 2019 با کاهش 6.4 درصدی در گردش مالی خود مواجه بوده و سود عملیاتی این شرکت 11.8 درصد تنزل داشته است.

تییری بلوره در مصاحبه با روزنامه لِزکو Les Échos گفته است: این اقدام رنو اصلا قابل توضیح نیست چون رنو جزو معدود خودروسازانی است که با وجود وخامت اوضاع در صنعت خودروی اروپا، زنگ خطر مالی نداشته است.

رنو 43 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد و افول نیسان تأثیر شدیدی روی نیسان خواهد داشت. نیسان هم با عملکرد پایین و فروش رو به کاهش رو به رو است طوری که تصمیم گرفته است 12,500 نفر از نیروی انسانی خود را در سراسر دنیا اخراج کند. این موضوع برای رنو گران تمام خواهد شد. دولت فرانسه خود را طرفدار کار و کارگر نشان می دهد اما خود شرکت رنو از سال 2005 تا به حال 22,000 نفر از نیروی انسانی خود را اخراج کرده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187162
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه