«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

انتخاب گرافیک چراغ در Q4 E-Tron

زمانی که آئودی Q4 E-Tron در نمایشگاه ژنو 2019 معرفی شد، آئودی وعده‌های بسیاری در خصوص عملکرد پیمایش و دیگر مسائل آن به خریداران داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، زمانی که آئودی Q4 E-Tron در نمایشگاه ژنو 2019 معرفی شد، آئودی وعده‌های بسیاری در خصوص عملکرد پیمایش و دیگر مسائل آن به خریداران داد. اما مهمترین و بزرگترین وعده‌ای که آئودی به خریداران داد در خصوص چراغ‌های این خودرو بود. آئودی برنامه‌ای چیده است که خریداران بتوانند در هنگام خرید از 25 نوع طرح چراغ جلو و عقب یک طرح دلخواه را برای خود انتخاب کنند.

مدیر طراحی آئودی Marc Lichte در اینباره گفت: این اولین خودرو در دنیا است که مشتریان می‌توانند هنگام خرید، طرح چراغ‌های خود را انتخاب و شخصی سازی کنند. با توجه به اینکه هر خریدار می‌تواند گرافیک چراغ‌های خود را به صورت سفارشی تغییر بدهند، امکان اینکه در خیابان دو Q4 شبیه به یکدیگر ببینید بسیار کم است. تکنولوژی چراغ‌های LED همراه با الگو checkerboard این اجازه را می‌دهد که خریداران بتوانند به فرم ایده‌آل چراغ خود برسند. این خودرو از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که یکی در جلو و یکی در عقب نصب شده است. با این وجود Q4 توانست بدون هیچ تغییر مکانیکی سیستم Quattro خود را بر روی این مدل نیز پیاده کند تا توزیع گشتاور نیز بین چرخ‌ها سریع‌تر شود. توان تولیدی این موتور الکتریکی 300 اسب بخار است و می‌تواند طی مدت زمان 6.3 ثانیه این کراس‌اوور الکتریکی را به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

این خودرو بر روی پلتفرم MEB توسعه یافته و از یک پک باتری 82 کیلووات ساعتی برای به حرکت درآوردن آن استفاده می‌کند. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند 480 کیلومتر مسافت را طی کند و اگر از فست شارژ استفاده کند می‌تواند در 30 دقیقه 80 درصد باتری خودرو را شارژ کند. پلتفرم MEB از قابلیت تطبیق پذیری بالایی برخوردار است و از همین رو مهندسین آئودی با جانمایی هوشمندانه باتری‌ها و موتور الکتریکی توانسته‌اند فضای داخلی بیشتری برای Q4 در نظر بگیرند. موفقیت این مدل و E-Tron برای آئودی بسیار مهم است زیرا با عرضه موفق این دو، آئودی سود بیشتری خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183940
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه