مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی اعلام کرد

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال ایران‌چک 100 هزار تومانی

میهن صنعت :‌مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی با اشاره به تقاضای 15 بانک در اولین روز عرضه ایران‌چک 100 هزار تومانی اظهار داشت: امروز 5 هزار میلیارد ریال ایران‌چک یک میلیون ریالی به 13 بانک اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهزاد غیاثوند در نشست خبری امروز با اشاره به انتشار مجدد ایران‌چک یک میلیون ریالی توسط بانک مرکزی اظهار داشت: یکی از وظایف بانک مرکزی تامین ابزار پرداخت است که ایران‌چک هم یکی از این ابزارهاست.

وی با اشاره به جمع‌آوری ایران ‌چک‌های صد هزار تومانی در سال 89 افزود: در آن سال مراجع نظارتی بانک مرکزی اقدام به صدور بخشنامه‌ای برای پشت‌نویسی ایران‌چک‌های 100 هزار تومانی کرد که این مسئله موجب عدم استقبال مردم شد.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی ادامه داد: با توجه به عدم تمایل مردم به استفاده از ایران‌چک 100 هزار تومانی در آن سال این ایران‌چک‌ها توسط بانک مرکزی جمع‌آوری شد و معادل آن ایران‌چک 50 هزار تومانی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به ادامه انتشار ایران‌چک در سال 91 گفت: بودجه سالیانه به بانک مرکزی اجازه داد ایران‌چک‌ها زیرنظر اداره اندوخته اسکناس بانک مرکزی چاپ شود و هر زمان احساس نیاز بود ایران‌چک عرضه شود.

وی با اشاره به تقاضای 15 بانک در اولین روز عرضه ایران‌چک صد هزار تومانی اظهار داشت: امروز 5 هزار میلیارد ریال ایران‌چک یک میلیون ریالی به 13 بانک اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هنوز سقف 5 هزار میلیارد ریالی به طور کامل پرداخت نشده است گفت: بانک‌های متقاضی که تاکنون درخواست ایران‌چک 100هزار تومانی کرده‌اند شامل بانک‌های سامان، رفاه، مسکن، کارآفرین، قرض‌الحسنه مهر ایران، اقتصاد نوین، صادرات، ملی، ملت، پاسارگاد، گردشگری، پارسیان و تجارت است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا معادل ریالی ایران‌چک پرداخت شده از بانک‌ها اخذ می‌شود گفت: قطعا به هر میزان که ایران‌چک به بانک‌ها داده می‌شود معادل ریالی آن دریافت خواهد شد.

غیاثوند تاکید کرد: نحوه استفاده از ایران‌چک صد هزار تومانی همانند ایران‌چک‌های 50 هزار تومانی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص حجم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص گفت: هم‌اکنون 380 هزار میلیارد ریال اسکناس، مسکوک و ایران‌چک در دست اشخاص است.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930319001208#sthash.li6uoKxA.dpuf

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50671
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه