عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

انتقاد از تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت، گفت: این شورا باید برای خدمات انحصاری از جمله برق، محصولات نفتی، آب، گاز و خودرو تنظیم قیمت یا رویه قیمت‌گذاری داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر در نمایشگاه تلکام 2015، اظهار داشت: انتقادی که به شورای رقابت وارد است، این است که نباید خودش مستقیم وارد قیمت‌گذاری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: شورای رقابت نباید به طور مستقیم قیمت خودرو را تعیین کند، بلکه باید نهاد تنظیم‌کننده‌ای تشکیل دهد، یا رویه‌ای تعیین کند.

وی گفت: این انتقاد علاوه بر خودرو به دیگر بازارهای صنعتی از جمله برق، محصولات نفتی، آب و گاز نیز وارد است.

فولادگر تصریح کرد: هیچ جای دنیا یک وزیر برای مثال قیمت برق یا آب را تعیین نمی‌کند و باید رگولاتوری در هر حوزه تعیین شود که قیمت محصولات انحصاری را بررسی و مشخص کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران از ابتدا با ابهامات و حاشیه‌هایی همراه بود، گفت: بهتر بود بحث ودایع تلفن ثابت و همراه به صورت سهام به مردم واگذار می‌شد. به این واگذاری نیز مانند بقیه واگذاری‌ها انتقاداتی وارد است اما در اصل واگذاری مشکلی نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=76129
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه