میهن صنعت :

انقلاب صنعتی در 12 استان غربی کشور

میهن صنعت : وزیر نفت گفت: با راه اندازی خط اتیلن غرب یک انقلاب صنعتی در 12 استان کشور ایجاد می شود.

به گزارش میهن صنعت رستم قاسمی صبح امروز در مراسم افتتاح پتروشیمی کرمانشاه گفت: چند روز پیش در 1000 کیلومتری کرمانشاه در عسلویه، 2 طرح عظیم پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب افتتاح شد و امروز نخستین مجتمع پتروشیمی غرب کشور که از خوراک تولیدی پتروشیمی کاویان تغذیه می شود به بهره برداری رسید.

وزیر نفت ادامه داد: با ابتکار هوشمندانه دولت در اجرای خط لوله اتیلن غرب که طولانی ترین خط لوله انتقال اتیلن در جهان است، 12 استان کشور از مزایای نفت و گاز که در جنوب کشور متمرکز است بهره مند می شوند.

قاسمی با تشریح اینکه بسیاری از واحدهای پتروشیمی را می توانستیم در همان جنوب بسازیم، اظهار کرد: این ابتکار دولت بود که برای تغییر چهره صنعتی در 12 استان کشور خط لوله اتیلن غرب را احداث کرده و در مسیر آن ده ها مجتمع پتروشیمی را راه اندازی کند.

وزیر نفت با اشاره به حجم اجرای پروژه انتقال خط لوله اتیلن گفت: برای اجرای این طرح بیش از 60 میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام شد که معادل چندین سد بزرگ است.

عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه پتروشیمی یک مزیت بزرگ برای کشور است که دولت به آن توجه خاص دارد، افزود: هم اکنون دولت بستر لازم برای ایجاد صدها کارخانه و صنایع تکمیلی مرتبط با صنعت پتروشیمی را فراهم کرده است و اکنون وقت آن است که کارآفرینان آماده شوند تا با سرمایه گذاری های لازم از این فرصت طلایی استفاده کنند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت برای توسعه دو فاز پارس جنوبی، 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام داد تا خوراک موردنیاز پتروشیمی کاویان تهیه شود افزود: دولت سرمایه گذاری بنیادی برای ایجاد انقلاب صنعتی در 12 استان کشور را انجام داده که تکمیل صنایع پایین دستی مرتبط با آن، صدها زنجیره ارزش در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر طرح های مهر ماندگار تنها در صنعت پتروشیمی، 70 طرح دیگر نیز در دست ساخت است و پیشرفت آنها از 5 تا 95 درصد متغیر است.منبع:فارس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8622
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه