میهن صنعت:

اوباما فرمان اعزام نیروی مضاعف به عراق را صادر کرد

میهن صنعت: باراک اوباما روز سه شنبه فرمان اعزام405 نیروی مضاعف به عراق را صادر کرده و با اجرای این فرمان شمار نیروهای امریکایی در آن کشور به حداقل یکهزار نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از ایرنا کاخ سفید گفت : این نیروها امنیت مجتمع سفارتخانه بغداد و تسهیلات پشتیبانی آن را تامین خواهند کرد.

جاش ارنست دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای گفت : رییس جمهوری تعهد خود را نسبت به انجام هر اقدام لازم برای حفظ امنیت پرسنل و تاسیسات امریکا در گو شه و کنار جهان تصریح کرده است .

دولت اوباما از اواسط ماه ژوئن مجوز استقرار 775 نیروی امریکایی را در این کشور صادر کرده است.

با فرمان سه شنبه اوباما شمار این نیروها را به حداقل یکهزار و 125 نفر خواهد رسید. این آمار بدون احتساب حدود یکصد نفری است که در اداره همکاری امنیتی در عراق مستقر هستند.

براساس این بیانیه ، وزارت خارجه امریکا ماه گذشته درخواست اعزام نیروهای بیشتری کرده بود و رئیس جمهوری این درخواست را بر مبنای توصیه پنتاگون پس از بازنگریˈ تصویب کرد.

ارنست گفت : نیروهای مضاعف نقش رزمی نخواهند داشت .

در بیانیه آمده است : نیروهای مشترک مضاعف از منطقه عملیاتی فرماندهی مرکزی ارتش امریکا تامین خواهند شد

کاخ سفید همچنین گفت : از تداوم تلاشهای عراق برای مقابله با داعش همچنان حمایت می کند و این گروه ˈ تهدیدی نه تنها برای عراق بلکه به طور وسیعتر خاورمیانه و پرسنل و منافع امریکا است .

این بیانیه ساعاتی پس از آن انتشار یافت که داعش با انتشار یک ویدئویی نشان داد که این گروه یک روزنامه نگار دیگر امریکایی را سر بریده است .

ارنست گفت :رئیس جمهوری طی هفته جاری با متحدان ناتو در باره اقدامات مضاعف علیه داعش و توسعه یک ائتلاف بین المللی فراگیر برای اجرای یک راهبرد جامع با هدف حفاظت از افراد ما و حمایت از شرکای ما در نبرد علیه داعش مشورت خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57457
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه