میهن صنعت:

اوباما: مذاکرات صلح به مرحله‌ای رسیده که امکان تحقق راهکار دو کشوری ممکن است

میهن صنعت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: مذاکرات صلح خاورمیانه در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که تحقق راهکار تشکیل دو کشور عملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در کنفرانس روابط آمریکا و اسرائیل اعلام کرد: مذاکرات فلسطین و اسرائیل در حال حاضر به مرحله بحث در خصوص مسائل اصلی و جوهری به ویژه مساله اراضی، مساله امنیت، آوارگان فلسطینی و قدس رسیده است.

 

وی افزود: مذاکرات صلح در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که تحقق راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای 1967 ممکن است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با تحسین محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگران فلسطین و بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر تلاش‌هایشان در انجام مذاکرات ظرف چند ماه گذشته خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد نقشی بسیار فعال را برای تسهیل مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل ایفا کند تا بتوان دیدگاه‌ها میان دو طرف را به یکدیگر نزدیک کرد.

 

اوباما تاکید کرد: مذاکرات فلسطین و اسرائیل به جایی رسیده که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌ توانند در کنار یکدیگر و در صلح و امنیت زندگی کنند اما این مساله نیازمند اتخاذ تصمیمات سخت و دشوار است.

 

به گزارش (ایسنا)،وی گفت: من جان آلن (فرمانده سابق ناتو در افغانستان) را برای تلاش جهت ارائه ایده‌هایی ویژه در خصوص تشکیل دو کشور که امنیت اسرائیل را حفظ کند انتخاب کردم و این ایده‌ها به رهبران فلسطینی و اسرائیل اعلام خواهد شد و ما منتظر موافقت آن‌ها خواهیم ماند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33969
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه