میهن صنعت :

اولتیماتوم یک نهاد برای کاهش قیمت خودرو

میهن صنعت : رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خودروسازان هشدار داد در صورتی که نسبت به کاهش قیمت‌های رسمی محصولات خود اقدام نکنند با‌ آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، سیدمحمد جعفری با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه برخلاف وعده‌های داده شده برای کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد، خودروسازان قیمت محصولات خود را به طور میانگین 50 درصد افزایش و به قیمت‌های بازار رسانده بودند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های جدید خودروسازان تنها پنج درصد زیر قیمت بازار تعیین شده است، بیان کرد: این در حالی است که در مصوبه جدید قیمت‌گذاری قید شده که قیمت تجاری خودروها باید حدفاصل قیمت محاسباتی و بازار تعیین شود و مطمئنا این حدفاصل نباید تنها پنج درصد زیر قیمت بازار باشد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: پیش از این بارها هشدار داده بودیم که اختیار قیمت‌گذاری خودرو نباید به خودروسازان واگذار شود اما متاسفانه در مصوبه جدید این اتفاق افتاد. برخی خودروسازان با آگاهی از این مصوبه از چند هفته پیش عرضه خودرو را متوقف کردند تا با رشد بیش از حد و غیرواقعی قیمت‌ها در بازار آزاد بتوانند نرخ رسمی محصولات خود را در حاشیه بازار تعیین کنند.

وی افزود: برخی خودروسازان با این نحوه تعیین قیمت نشان دادند که به هیچ وجه به حقوق مصرف‌کنندگان احترام نگذاشته و تنها به فکر کسب سودهای بالا و غیرواقعی هستند.

به گزارش پرشین خودرو جعفری با بیان اینکه در صورتیکه خودروسازان قیمت‌های جدید را کاهش ندهند به عنوان مدافع حقوق مصرف‌کنندگان با آنها برخورد خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: از مصرف‌کنندگان می‌خواهیم فعلا از خرید خودرو خودداری کنند تا خودروسازان مجبور به کاهش قیمت‌ها شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11265
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه