استاندار تهران :

اولویت صنعت پتروشیمی کشور تامین نیاز داخلی است نه صادرات

اولویت صنعت پتروشیمی باید تامین مواد اولیه کارخانجات داخل کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، استاندار تهران در حاشیه بازدید از کاخانه خودکار کیان فیروزکوه با بیان این مطلب گفت : این صنایع ابتدا باید نیاز داخل کشور را ببیند و سپس برای صادرات اقدام کنند.
محمد حسین مقیمی افزود : افزایش قیمت مواد پلی اتیلن که بخش مهمی از مواد اولیه کارخانجات کشور را تامین می کنند و کاملا در داخل تولید می شود ؛ مشکلات بسیاری را برای واحدهای صنعتی مان ایجاد کرده است.
او گفت : افزایش قیمت این مواد بواسطه  حضور نداشتن همیشگی در بازار بورس و وجود بازار آزاد موجب شده تا  برخی از  تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند و قیمت تمام شده محصولاتشان هم  افزایش یابد .
استاندار تهران در بخش دیگری از مصاحبه خود با ما؛ از صرفه جویی 400 مگاواتی برق از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف دراین استان خبر داد.
مقیمی افزود : این صرفه جویی معادل یک نیروگاه بزرگ یا دو نیروگاه متوسط برق است .
او گفت : در اجرای این طرح کارخانجاتی که داخل شهرک صنعتی قرار داشتند خاموشی بین ساعات 1 تا 4 بعد از ظهر  از قبل به آنها اطلاع رسانی می شود.
استاندار تهران افزود : برای کارخانجاتی هم که در خارج از شهرک صنعتی واقع شده بودندهم از طریق سایت شرکت توزیع برق ساعات خاموشی اعلام می شود.
مقیمی گفت : علیرغم برنامه ریزی های لازم برای اعلام خاموشی ها به واحدهای صنعتی ؛ اما در برخی مواقع بعلت مصرف بیش از حد ؛ خاموشی از برنامه خارج میشد و موجب شد تا خساراتی به واحدهای تولیدی وارد شود.
او افزود : صاحبان صنایع می توانند از طریق شرکت های بیمه یا با مراجعه به شرکتهای توزیع برق برای پیگیری و جبران خسارت خود اقدام کنند.
استاندار تهران در پاسخ به سوال  مبنی بر اینکه  که طرح منع  بکارگیری بازنشستگان شامل شما هم می شود گفت : هر وقت برای بنده حکم بزنند در اسرع وقت می روم .خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=158416
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه