میهن صنعت:

اولین خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی افتتاح شد

نخستین خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی ساخته شده توسثط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی شماره یک اراک با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سورنا ستاری در این آیین بیان کرد: صنعت انتخاب شده در این شرکت بسیار پول‌ساز است و آینده صنعت کشور را متحول خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در صنایع دارویی احتمال تحریم وجود دارد و فعالیت این شرکت در رفع مشکلات صنایع دارویی کشور موثر خواهد بود، افزود: فعالیت این شرکت در صنایع غذایی، ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد و قطعا ضایعات محصولات کشاورزی را کاهش می‌دهد.

ستاری بر لزوم ایجاد محیط های کسب و کار و پیشرفت برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش از هر حمایت دیگری تاکید کرد و گفت: باید در این راستا از اساتید جوان و دانشجویان نخبه و خلاق حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٣ هزار و ٧٠٠ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: به غیر از حوزه IT بیش از ٥٠٠ میلیون دلار صادرات محصولات این شرکت ها انجام شده و تصمیم بر رساندن این رقم به یک میلیارد دلار است.

ستاری با اشاره به اینکه ٧٠ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نوپا هستند و قانون مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان در حال اجراست، تصریح کرد: یکی از پایه‌های اصلی حمایت از این شرکت‌ها بحث معافیت از سربازی دانشجویان نخبگان و کارآفرینان است که دنبال می‌شود و در این راستا سالانه ٤ هزار معافیت سربازی صادر می‌شود که این حمایت‌ها نسل جدیدی از کارآفرینان را به جامعه تزریق می‌کند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157843
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه